немного правды, мова не патрэбная - калі ты не беларус. Ці можа беларус мець беларускі пашпарт не ведаючы мовы? На маю думку - не.
Літвін
12.07.2025
немного правды, родная мова не патрэбная толькі рабам,манкуртам, здраднікам.
у Беларусi -ВКЛ будзе літвінская - беларуская мова
12.07.2025
немного правды, Mой сын кажа : мангола - мaскавіцкая (ардынская) мова ўвогуле не патрэбна будзе ў жыцці. Калi мы захаваем нашу Незалежнасць , у у Беларусi -ВКЛ будзе літвінская - беларуская мова, а калi прыйдзецца жыць за мяжой, то будзе патрэбна мова той зaмежнай краiны. А для паразумення з iншаземнымi сябрамі , патрэбна ангельская, польская цi ўкраінская.
Влад
13.07.2025
немного правды, Наконец-то хоть один адекватный комментарий! Мова абсолютно бесполезна в современной жизни, а через 5 лет вообще ИИ будет всё на лету переводить! Не мову надо учить, а физику, математику, химию, биологию .
Немного правды=хлусня
13.07.2025
[Рэд. выдалена]
Моуны срач - национальный вид спорта
12.07.2025
крук, а человек доказывающий, что он поляк (карта поляка) может быть белорусом?
T
13.07.2025
крук, ну раз ты сказал то не буду делать себе паспорт. Что мне еще нельзя делать огласите пожалуйста гражданин насяльник. Ну чтоб уже конкретно вас отправить в лес.
члала
13.07.2025
Моуны срач - национальный вид спорта, галоўнае каб не быў рускім ;) Не бачу нічога дрэннага калі ў Беларусі будуць жыці палякі, літоўцы, украінцы і латышы. Абы не жылі рускія - бо рускія, гэта вайна і смерць.
Белорус ты или нет
14.07.2025
члала, ай как мы обходим тему карты поляка. Или мы все белорусы, в том числе русскоязычные и косящие под поляков, или же русскоязычные и приполяченные белорусами не являются. А то у вас сильно логика хитропопая.
Ваш кэп
13.07.2025
Літвін, хіба Марзалюк перастаў быць манкуртам, бо ён размаўляе на беларускай мове?
Переживаю за вашего сына
14.07.2025
у Беларусi -ВКЛ будзе літвінская - беларуская мова, ваш "сын" по несколько раз в день это говорит. Вы уверены, что он здоров?
Імя
13.07.2025
Влад, а з маскоўскага халопства цябе таксама ШІ выцягне?
Дзіўна
12.07.2025
А Цыганкоў кажа што ўсё нармальна і правільна
Пан з Рудабелкі
12.07.2025
Дзіўна , а цыганам абыякава мова тытульнай нацыі.
008
12.07.2025
Пофиг на чьи то ожидания. Люди живут для себя и им комфортно говорить и общаться на языке среды обитания. Без падения Лукашенко не иначе как глупо порицать и указывать людям на должное в языковом вопросе. Пускай он пройдётся по улицам Минска или любого областного центра, да и крупного районного. Посмотрит и сделает выводы: сколько он увидит говорящих на русском между собой и на беларусском. Как надоели эти "учители жизни" записывающие себя в просвещённых, а других в "тожебеларусов", "небеларусов", "рассеезинованых беларусов" и т.п. Без изменения власти и конкретных шагов на гос. уровне это всё дешёвая демагогия и самопиар. Люди живут в своей парадигме и свои нереализованные ожидания выплёскивают в негатив к Большенству населения Беларуси. Не знаю где живёт автор, но подозреваю что в эмиграции. Видимо, от общения в эмигрантском закрытом комьюнити и общения в виртуальной тусовке интеллигенции Фэйсбука человек оторвался от реалий современного беларусского общества. Со стороны выглядит как если бы деятели беларусской эмиграции после II Мировой войны из США или Канады в 70-80е годы учили жизни граждан БССР. Кроме как диссонанса с реальной жизнью00 в стране ничего не вызывают такие призывы.
большЕнству безграмотному
12.07.2025
008, памылкі папраў свае, "грамацей", і коскі пастаў, перш чым нешта пісаць у грамадскай прасторы. Ці не пішы на гэтым языку, які дрэнна ведаеш. "чьи то", "большенству"....
008
12.07.2025
большЕнству безграмотному, карацей, па сутнасці няма чаго дадаць
большЕнству безграмотному
13.07.2025
008, па сутнасці - пачынаць трэба з сябе, на гарызантальным узроўні. А не чакаць, калі абваліцца рэжым. Ён можа змяніцца на іншы прарасейскі рэжым. Калі ўсе будуць русіфікаваныя і няма каму будзе супрацьпаставіць прарасейскім сілам беларускую альтэрнатыву.
Кастусь Каліноўскі, сын зямлі Літоўскай
12.07.2025
Пакуль вы будзеце звацца белымі русскімі,вашая моваю будзе мова вашых гаспадаркі з Масквы.
Paliašuk
12.07.2025
Я русский забыл бы только за то, что им разговаривал путен. Але з іншага боку, я русский бы выучил только за то, что "русский военный корабль, иди на...". Такая вось дыялектыка. :) Увогуле, максімальна пашырайце беларускую прастору вакол сябе - кантэнту не злічыць. Колькасць не можа не перайсці ў якасць - у аднаўленне статусу беларускай мовы спачатку як асноўнага сродка камунікацыі, а затым - рэальнай дзяржаўнай мовы. Так, на жаль, інстытуцыйна расея пакуль грунтоўна сюды ўлезла са сваёй "культурна-цывілізацыйнай агульнасцю", структурамі мяккай сілы, пятай калонай. Але прынамсі цяпер у нас ёсць той самы культурны П'емонт, да якога расейцам не дацягнуцца, і сродкі данясення нацыянальнай ідэі да масавай народнай публікі. Гэта зараджае аптымізмам. І нават уладная крывая канцэпцыя "беларускага свету" можа на карысць нацыі спрацаваць - як супрацьвага расеізацыі. Адтуль скразняком даносіць, што расея ўспрымаецца як асноўны фактар рызыкі для рэжыму - ну, вось і хай дыстанцыююцца па максімуме.
Ы
12.07.2025
Згодны, што сітуацыя катастрафічная, згодны, што руская культура нясе пагрозу нашай самабытнасці, АЛЕ...
звычайная большасць людзе не палітолагі і жывуць свае звычайнае жыццё, яны не павінны нікому і нічога, асабліва, калі ўзгадаваліся ў грамадстве, дзе няма нармальнага нацыянальнага падмурку. Адкул ь ім браць прыклад? Хто імі займаецца з "патрыётаў", колькі ў грамадскім сектары існуе праграм накіраваных на фармаванне нацыянальнай свядомасці на рускай мове? Ці вы думаеце разумныя такія, што людзі самі павінны прыйсці ў інфармацыйную прастору мовы, якой не карыстаюцца? Я ўжо не кажу пра знявагі і грэблівае стаўленне многіх беларускамоўных да сваіх суграмадзян па прыкметах мовы. "Патрыёты", якія самі калісьці вылезлі з рускай мовы, кідаюца абразамі на "ватных" супляменнікаў. Дык чаго вы чакаеце ад іх?
Беларус
12.07.2025
Ы, а чаму б і не прыйсці самастойна ў сферу роднай мовы? Я ж прыйшоў. І яны змогуць. Галоўнае - жаданне быць беларусам і адрознівацца ад маскалёў.
Канстытуцыя Беларусі
13.07.2025
Ы, гэта абавязак кожнага, што ты мелеш
...
13.07.2025
Беларус, а я квантавую электрадынаміку вывучыў. Хай кожна сам вырашае, што ім патрэбна, і што яны могуць
Ы
13.07.2025
Беларус, дык адкуль гэтаму жаданню зьявіцца? Яно не ўзьнікае само сабой. Усе ў маім атачэнні, хто размаўляе на мове прыйшлі да яе альбо праз сям'ю, альбо праз сутыкненне з дзяржавай (цікаўнасць да палітыкі ці несправядлівасць па нейкаму пытанні), альбо праз нацыянальную самасвядомасць, а каб яна, гэтая самасвядомасць узнікла, людзі спачатку на рускай мове адчулі сябе часткай беларускай нацыі. Рускамоўныя беларусы павінны адчуць гэта, прыйсці да гэтага і ўсвядоміць важнасць культурнага коду, само сабой гэта адчуванне не зьявіцца, колькі такіх разумных парадаў-артыкулаў ім не пішы. Яны іх не пабачаць і не прачытаюць, бо зноў жа, яны не размаўляюць на матчынай і не існуюць у нашай інфарм-прасторы, у нашай парадыгме.
Paliašuk
13.07.2025
Ы, пад Вашымі пастамі падпісаўся бы кожны з актывістаў нацыянальнай агітацыі 2010-х, хто цяпер за кратамі. То я за іх Вам дзякую і рэспектую. Праз татальнкю русіфікацыю сродкам данясення альтэрнатывы робіцца расейская мова, хай сабе яна й мова акупантаў і прыгнятальнікаў. Толькі прапрацаваўшы ў сабе інфу аб рэальным стане рэчаў, чалавек усвядоміць, што ўсё ж ёсць розніца, на якой мове. Але для гэтага трэба прайсці некалькі прыступак. Усё пісьменна тлумачыце.
Імя
13.07.2025
Paliašuk, у чым сэнс гэтай балбатні, даруйце? Колькі можна размазваць кашу па талерцы? Дэкаланізацыя не ёсць біномам Ньютана, усе сучасныя нацыі праз яе прайшлі. Або народзец ачуняе, або згіне.
Пытанне да "дэмакратычна абраных лідараў", чаму яны не тлумачаць гэта адэптам, а марнуюць час.
Paliašuk
13.07.2025
Імя, сэнс у тым, што для дэкаланізацыі трэба выкарыстоўваць усе дасяжныя сродкі, у тым ліку весці нацыянальную агітацыю па-расейску. Хто гэтым займаўся, тых зачынілі ў калоніях на тэрміны роўныя тэрмінам палітыкаў. Гэта нібыта намякае, чаго баяцца ўлады, і што трэба рабіць.
Імя
13.07.2025
Paliašuk, дык ніхто не зарабаняе агітаваць расейскай за незалежнасць. Але пакуль чуваць толькі "Стоп ТАРАКАН!!1" ды "пасаджу на кол". А гэта трошкі зусім іншае.
Хопіць уключаць дурня
13.07.2025
Paliašuk, расейская мова можа быць сродкам толькі расейскага ўплыву
Paliašuk
14.07.2025
Хопіць уключаць дурня, памылковае сцверджанне. Стваральнікі беларускага варушняка 2015-2019 звярталіся да аўдыторыі ў тым ліку па-расейску. Гэта прывяло да палітычнай мабілізацыі 2020-га - пад нацыянальнымі сімваламі. Гэты эфект можа адмаўляць толькі той, хто рэальна ўключае дурня.
Імя
12.07.2025
Бач ты, нават да кропачкі з негаласямі нешта пачынаюць кеміць. Праўда, запавольна ды ў скажоным выглядзе, але ж.
Беларус
12.07.2025
Дорогие англоязычные австралийцы! Вы оставляете незапертыми двери дома, за которыми уже стоит шайка бандитов
Імя
12.07.2025
Беларус , і хто яны, губернскае?
Прыклад абы што
12.07.2025
Беларус , карэнныя Аўстралійцы маюць свае ўласныя мовы. Англійская - мова каланізатараў. Як каланізатары ставіліся да скораных народаў, нагадаць вам? Вы жадаеце беларусам прайсці такі шлях?
цікавостка
12.07.2025
Прыклад абы што, А карэнныя аўстралійцы скарыліся каланізатарам праз тое, што не ведалі ўласнае мовы? Ці з іншых прычын?
Імя
12.07.2025
цікавостка, а тутэйшых апошнія 30 гадоў таксама заваёўвалі, ці яны самі леглі пад лысага, а потым пад рашку, праз сваю несвядомасць і дурасць?
Жора
12.07.2025
Хай бы Шупу пачула стваральніца аналітычнага шоў TOK, якая па сумяшчальніцтве з'яўляецца дырэктаркаю гэтага сайта.
Супадзенне ці тэндэнцыя?
12.07.2025
Жора, нейкая тэндэнцыя ўжо пайшла? Віталь Цыганкоў з Белсату рускую мову абараняе, Наста Роўда рускія інтэрв'ю запісвае (сама пакуль што па-беларуску пытанні задае). Ці гэта проста супадзенне? З шоў Жэні Сугак сышоў беларускамоўны Астапеня і на яго месца больш ніхто беларускамоўны не прыходзіць. Сама Жэня выдатна ўмее весці перадачы па-беларуску, але побач са Шрайбманам заўсёды пераходзіць на рускую.
Пціч
12.07.2025
Усё так. Толькі ж дужа павольна даходзіць.
Anatol Starkou
12.07.2025
Адразу Новыя Зяноны з'явіліся, у тым ліку таварышч Шупа. Яшчэ раз пытася ў вас, Новыя Зяноны адраджэнцы нацыі: За якую з пяці беларускіх моў базар вядзеце? Гэта ж настолькі абзяноніцца з 1988 году, што не разумець маё пытанне, якое я на НН 100500 разоў задаваў.
Мы ўсё бачым
12.07.2025
Толькі Зянон Пазьняк правёў канферэнцыю па шкодзе русіфікацыі і важнасці беларускай мовы, як палілася прапаганда русіфікацыі і панабеглі маскальскія русіфікатары дурыць голаву беларусам і рэкламаваць свой акупацыйны рус.яз.
Русіфікацыя ў тапаніміцы
12.07.2025
Палітыка русіфікацыі ў беларускай тапаніміцы, геаграфіі і краязнаўстве -- Уладзімер Хільмановіч. Паслухайце відэа, што нарабілі маскалі з нашай тапанімікай. Панішчылі ўсе старажытныя назвы.
https://m.youtube.com/watch?v=UV_6Omn4LQY
Valadzimir
12.07.2025
Здаецца, відавочна, што мова народу сама па сабе, калі ў яго няма нацыянальнага праекту - не больш чым сродак камунікацыі, і яна непазьбежна будзе паглынута/выціснута мовамі суседзяў, маючых моцныя экспансіўныя нацыянальныя праекты. А з другога боку, прывабны нацыянальны праект будзе прыцягваць і далучаць да сябе і іншамоўных удзельнікаў. Адсюль, здаецца, абсалютна відавочна вынікае, што паколькі ў беларусаў НЯМА нацыянальнага праекту, таму і іхная мова, і яны самі НЕПАЗЬБЕЖНА будуць паглынутыя суседзямі. Што павольна, але няўмольна і адбываецца.
Імя
13.07.2025
Valadzimir, упадабаў, бо мае сэнс. Але ж развіццё ўласнай культуры, у тым ліку мовы, ёсць натуральнай часткай нацыянальнага праекту.
Ну, калі не лічыць нацпраектам "жыць как в фінляндзіі, только всё па-русскі", гэта ўсё ж зусім для губернскіх ідыётаў.
Кубачак
12.07.2025
Почитал оригинальный пост, комментарии и всякое желание использовать мову отпало напрочь.
Пыня з Лукой
12.07.2025
[Рэд. выдалена]
Імя
12.07.2025
Кубачак, бо гэта таварыш Шупа дрэнна пагаліўся. А трэба рыхтавацца ды яшчэ мягчэй цалаваць манкуртаў у сраку, ад таго ў іх адразу ўзнікае прага людзьмі звацца. (Не)
Эх, беда
12.07.2025
Кубачак, зря вы так. Беда в том, что и действующая власть и её альтернатива что называется "абое рабое". И ладно власть, с ней все понятно, Но альтернатива... Нескончаемый мовно-гистарычны срач, тупые экономические идеи о том, что нам дадут денег, а долги России мы отдавать не будем и конечно ров с крокодилами на границе. Последние деньги в стране потратят на крокодилов и переименование улиц.
Пытаннечка
13.07.2025
Кубачак, можа лепей пісаць пад нікам кружочка?
Кубачак
12.07.2025
Імя, но манкурты - это вы. Умудряетесь охаять большую часть населения своей родной страны - их язык, взгляды, праздники.
Імя
12.07.2025
[Рэд. выдалена]
Нацдэм
13.07.2025
[Рэд. выдалена]
Нацдэм
13.07.2025
[Рэд. выдалена]
Фарба
12.07.2025
Если вы думаете, что заговорив на белорусском , свершится чудо и все само собой наладится, это глупо. Словно сменить язык просто как переключить канал. Дело не в языке. И все это знают, только лезут в бутылку ища средство магическое, чтоб решить вопрос ощущения принадлежности к нации. Вы ошибаетесь! Не важно на каком языке думает человек, важно, что он ощущает. Можно и на английском говорить, но любить свою страну рождения и считать себя белорусом. Мы с рождения слышали только русский язык, учились на нем, прожили жизнь говоря по-русски. И тут ради красивых идей надо срочно менять язык. Это лицемерие. Все делается постепенно. Должно вырасти целое поколение, чтобы оно стало говорить и мыслить по- белорусски. Вот почему Зенон Понзяк пролетел мимо- хотел, чтоб все включили другой язык и сразу. А это не прокатывает.
Імя
12.07.2025
Фарба, 30 год прайшло, як тутэйшыя вонькі ўсё запрагаюць і нікуды не едуць.
Сакрэту няма: кожны прыстойны рускамірны разумее толькі дубец, якім яго продкаў калісьці заганялі ў русскій мір. Лукашэнка гэта добра разумее, таму і трымаецца аж дагэтуль.
Мх
13.07.2025
Фарба, Чаму ж тады вы расейцы, за сваю мову гатовыя ўсім згрызці горла, а права беларусаў і іншых народаў размаўляць на сваёй мове проста адмаўляеце? А з "вартых павагі" моваў калі і ўзгадваеце то толькі ангельскую? Давайце ў такім разе Расею англафікуем ці беларусіфікуем, бо, паводле вашых жа словаў: "сменить язык просто как переключить канал. Дело не в языке. И все это знают, только лезут в бутылку ища средство магическое, чтоб решить вопрос ощущения принадлежности к нации. Вы ошибаетесь! Не важно на каком языке думает человек, важно, что он ощущает. Можно и на английском говорить, но любить свою страну рождения". Справа ж не ў мове, праўда? Ці для вас гэта будзе "іншае"?
Кастусь Каліноўскі, сын зямлі Літоўскай
13.07.2025
Фарба, неабходна каб НН забараніла каменты па-расейску й выдаліла версію па-расейску. Няхай, па-першае, кансервы паважаюць мову народа, на якой гэныя панаехаўшыя жывуць ці жылі, а па-другое, хай пішуць сваю шавіністычную лухту ў іх родныя "Саранский вестник" ці "Кисе Уфа".
ва
13.07.2025
Фарба, божа, колькі апраўданняў і дэмагогіі, каб толькі не загаварыць па-беларуску. круціць , як чарцей ад ладана, ад таго, як вашы ж дзяды гаварылі. і па-польску загаварылі, і па-украінску, і а па-беларуску - дзе ж, яны ж толькі русскую речь чулі, а беларускую ж ніколі не чулі, у школе не вучылі, ну ніяк ён не можа на ёй слова прамовіць, навошта яе захоўваць, навошта культуру беларускую захоўваць.
Кілер троляў
13.07.2025
[Рэд. выдалена]
Anatol Starkou
12.07.2025
Мо паспрабаваць далей ад Расіі ад’ехаць, чым амерыканская каса Беларускай службы “Радыё Свабода”, таварышч Шупа? Га? Там у Северо-Западном крае ад тае касы, я чуў, меней праблем з русским миром and беларускімі бчб прыгодамі, чым сёння вакол РБ у віртуальным свеце-інтэрнэце.
Europea
12.07.2025
Пытанне да абаронцаў расейскай мовы. Колькі ведаеце нармальных свабодных дзяржаў з расейскай мовай як дзяржаўнай?
...
13.07.2025
Europea, я ведаю некалькі нармальных свабодных дзяржаваў з дзьвюма і болей дзяржаўнымі мовамі.
Найперш не галасі!
13.07.2025
Europea, тут сталая дынаміка: чым больш становіцца цывілізацыі ў дзяржаве, тым менш становіцца рускай мовы ў дзяржаве. Таму ў Крамлі і загаласілі пра знікненне "рускаго цивилизационного пространства". )) Ды паўсюль хапае маргіналаў, якім прыемней мяняць месцамі прычыны і следства, якім замінаюць пэўныя сацыяльныя групы. Гітлераўцам заміналі жыды і цыганы, нашых маргінальных патрыётаў да істэрыкі і лаянкі непакояць нейкія неакрэсленыя слаі "рускамірных", куды і мяне, мабыць, запісваюць. ))) Нашым маргіналам хочацца наадварот - за ноч ўсе невядомым чароўным спосабам загаворым на мове і жыццё чароўным спосабам само наладзіцца. Пра шляхі і спосабы беларусізацыі ад іх прапановаў не чуваць.
Н
13.07.2025
Europea, дело не в языке. Посмотри на северную и южную кореи
Ea
13.07.2025
Europea, а вы колькi ведаеце нармальных свабодных дзяржаў з беларускай мовай як дзяржаўнай?
члала
13.07.2025
..., пытанне было пра расейскую
Совы крычаць на глобусах
13.07.2025
..., Товарішчь, падобна на тое, хоча нам распавесьці пра Бельгію са Швэйцарыяй.Ну добра, зробім гэта за яго. Бельгія: фламандцы-58%, валоны-40%, дзяржаўныя мовы нідэрландская і французкая. Швэйцарыя: швэйцарцы (не маюць сваей мовы)-69%, іншыя нацыянальнасьці (немцы, італьянцы, французы, партугальцы, косавары, раманшы і яшчэ каля дзесятка)-каля 30%, дзяржаўныя мовы нямецкая, французкая, італьянская і раманшская.Беларусь:беларусы (маюць сваю мову)-85%,рускія-7%, іншыя (палякі, украінцы, яўрэі, татары)-каля 8%. Дзяржаўная,самая распаўсюджаная,афіцыйна і неафіцыйна падтрымліваемая мова-руская. Ці не мог бы шаноўны товарішчь патлумачыць нам, у чым ён бачыць падабенства моўнай сітуацыі ў Беларусі і ў гэтых краінах і абвергнуць зацвярджэньне "сектантаў" і "нацыкаў", што ў Беларусі пануе моўны генацыд?
Архіварыюс
13.07.2025
..., Ці ведаеце вы такую краіну са складу краін былога СССР?
М
13.07.2025
Совы крычаць на глобусах, не зусім так па Швайцарыі , швайцарцы дзеляцца на некалькі моўных групаў, ёсьць франкашвейцарцы - размаўляюць на францускай, германашвейцарцы - на нямецкай, італашвейцарцы - на італійскай, ну і рэтараманцы на сваёй.
Імя
13.07.2025
Архіварыюс, "былы СССР"? Вядома ж, ёсць некалькі вольных краін, нягледзячы на цяжкі анамнэз пад рашкай.
А чаму вы пытаецеся пра відавочныя рэчы? І чаму не адказалі на пытанне, якое насамрэч ставілася?
Імя
13.07.2025
Н, дык цябе ж і пытаюцца, дзе тая самая заможная і вольная расейскамоўная “Паўднёвая Карэя”? Няма такой? Дык мо тады і аналогія твая - гаўно?
Падобна, што так, бо самі паўднёвыя карэйцы - некалі частка нармальнай нацыі, якой расейцам сілай удалося навязаць сталінскі рэжым. А хто ж вас, сучасныя недарэкі, заваёўваў?
Яська
13.07.2025
Імя, дык i я у цябе запытаю, дзе тая самая заможная і вольная беларускамоуная краiна? Няма такой!Дык мо тады і аналогія твая - гаўно?
Ваш кэп
13.07.2025
Імя, ты не зразумеў аналогію. У абедзвюх Карэях адна мова, людзі, якія падобныя адзін да аднаго ды маюць агульных продкаў. Але ж у Паўночнай рэжым накшталту сталінскага, а Паўднёвая жыве па законах Захаду. Мабыць, не ў мове справа?
Імя
13.07.2025
Яська, а дзе ты бачыш беларускамоўны народ? З’явіцца паўнацэнная нацыя - будзе і годнае жыццё. Як у нармальнай еўрапейскай краіне. Інакш не працуе.
Польскому сказочнику
13.07.2025
Імя, стоит только на мову перейти и сразу заживём. Вы же кроме мовы и "гишторыи побед над маскалями" ничего не умеете.
Кілер троляў
13.07.2025
[Рэд. выдалена]
Імя
13.07.2025
[Рэд. выдалена]
Хопіць уключаць дурня
13.07.2025
Ваш кэп, што вы параўноваеце гарачае з мяккім? Якая з Беларусі Карэя? Спачатку тады трэба яе падзілць, але можаце і зараз параўнаць заходнюю з усходняй і тады і пра мову стане зразумела
Імя
13.07.2025
Ваш кэп, гэта ты не зразумеў. Паўночнай Карэі яе рэжым навязалі сілай. І ад тых часоў гэта ўжо зусім іншыя карэйцы, з іншай ідэнтычнасцю. Тое ж самае адбылося з тваімі і маімі продкамі, якім расейшчыну калісьці навязалі гвалтам. У выніку былыя літвіны цяпер хутчэй ардынцы, чым еўрапейцы, якімі былі калісьці.
Але як гэта памяншае важнасць культурнага адраджэння і нацыянальнага будаўніцтва для вяртання жыцця?
Любая нацыя мае шанец скарыцца ці не скарыцца ворагу. Але тыя тутэйшыя аддавалі яе захопніку проста так, кожны дзень цягам 30 год. І нават "спасіба" не пачулі. Гэта катастрофа, я такой іншай краіны ня ведаю.
Ваш кэп
13.07.2025
Хопіць уключаць дурня, У Беларусі размаляць на рускай мове, у Расеі размаўляюць на рускай мове, і ва Украіне шмат людзей размаўляе на рускай мове, таксама ў Казахстане. Чатыры краіны, розныя шляхі ды розныя сістэмы. Мова не адзіны фактар. На жаль, Заходняя Беларусь зараз не так звязана з Польшчай. Ды нельга сказаць, што яна адрозніваецца ад Усходняй.
Імя
12.07.2025
Пан Кропачка, таварыш Шупа, тут вам яшчэ дарагіх беларусаў падвезлі!
Valadzimir
13.07.2025
Тутэйшыя ніяк не могуць зразумець, што яны заціснутыя паміж дзьвума моцнымі антаганістычнымі цывілізацыйнымі праектамі - Захадам і Расеяй. І зараз, калі паміж імі пачалася, здаецца, вырашальная схватка, шанцаў захавацца паміж імі у якасьцьі "нэйтральнай" (і вашым, і нашым) тэрыторыі, у "сіняокай" ужо няма, а расколатасьць яе грамадзтва, вельмі імаверна, абернецца тым жа, што зараз адбываецца на Украіне. Натуральна, у такім выпадку на мову ўсім будзе ўжо абсалютна напляваць... Пазьбегнуць горшага, на маю думку, тутэйшыя змогуць толькі з дапамогай СВАЙГО праекту, які не дазволіў бы ўцягнуць іх у "экзыстэнцыяльную" бойку загніваюшчых імперый, і на распрацоўку якога яшчэ ёсьць час.
Найперш не галасі!
13.07.2025
Пра стратэгічную карысць і патрэбу беларускай моаы для Беларусі я тут не буду распісваць: лянота пісаць відавочнае нават кораценька па пунктах. Стратэгічна у перспектыве адна дзяржаўная мова. Так было ў 1990-я, ў 1920-я і ніхто ад гэтага не памёр. Народу заходзіла на "ўра!", народ сам ад нізоў і беларусізоваўся. Чаму так? Таму, што мова не забаўка, а неабходнасць. Неабходнасць для шматлікіх задач, якія руская мова ў нас не выцягвае. Тут параўнанне, скажам , з Індыяй, добрая ілюстрацыя: месцамі ангельская цягне больш як хіндзі і яшчэ сотні, а мо і тысячы мясцовых дыялектаў. Але нават з ангельскай без агульнай роднай, хіндзі, не абышлося.
Без неабходнасці, дакладней без неабходнасці вырашаць стратэгічныя задачы мовай не карыстаюцца. У 1990-х і 1920-х была магчымасць вырашаць задачы неабходныя для беларускага народа, для чаго заярнуліся да беларускай мовы. Ні польская, ні руская не пасавалі доя гэтага, "не выцягвалі".
Што маем сёння? Ды тое ж самае! Горкі смех , але перад намі стаяць тыя ж задачы, што і 100 гадоў таму. Як мы звяртаемся да беларускай мовы? Збольшага гэтаксама, як і раней: хто бярэцца вырашаць задачы Беларусі, той і звяртаецца да мовы больш і больш. Сведчанняў таму шмат: беларускага кантэнту на мове сёння бясконцы акіян, ніхто не ў стане ўсё пабачыць, прачытаць, усюды паўдзельнічаць. І колькасць кантэнту расце беў прымусу. Гэта стратэгічныя мэты і натуральны рух іх дасягнення.
Стратэгічна, ў перспектыве, Шупа мае рацыю: руская мова - вакно, праз якое не проста злодзей, а маскаль лезе ў хату. І ягоны зварот нібыта да ўсіх і кожнага, а найперш да выбітных дзеячаў, што сёння вырашаюць стратэгічныя задачы.
Тактычна - водападзел, тэктанічны разлом паводле валодання мовай сёння нам надзвычай шкодны. Сёння умоўны Вася-з-піларамы будзе размаўляць на мове піларамы, а інжынер на заводзе будзе размаўляць на мове завода і сваёй адукацыі. Тое ж і доктар ў бальніцы ці айцішнік з компам
Імя
13.07.2025
Найперш не галасі! , які жалосны парафраз на старую крамлёўскую песеньку “сначала дзімакрація, патом мова”!
.
13.07.2025
У 1920-30-ыя па большасці вырашаліся задачы савецкай улады ў Беларусі, а не самой Беларусі і беларускага народу. Каранізацыя была патрэбная ўладзе, каб праз слова (інструмент кантролю) данесці ідэалогію і проста прыказы па вертыкалі зверху да кожнага селяніна, якія састаўлялі большасць аграрнай краіны. Ускосна, не напрамую па галоўных мэтах, гэта дапамагло і беларускаму адраджэнню, хаця і з гэтым таксічным дадаткам саветчыны.
Беларускія гарады яшчэ ў часы Расейскай Імперыі былі не беларускамоўнымі, там гучала руская, польская мовы, ідыш. Дарэчы, ў 1920-1930-ыя беларуская не была адной дзяржаўнай мовай, іх было 4. Праблемы беларускіх гарадоў часоў СССР у 1950-80-ыя: падзел на "гарадскую" і "вясковую" мовы,- не новыя, гэта працяг такіх жа праблем часоў РІ. Таму каранізацыя, выцягванне "вясковай" мовы ў горад, парадаксальна была часовай антыімперскай з'явай. Толькі таму, што бальшавікі ідэалагічна крытыкавалі імперскую палітыку Расеі, хаця пры гэтым працягвалі яе праводзіць у іншых пытаннях, а пасля вярнуліся да яе і цалкам, адмяніўшы тую каранізацыю.
!
13.07.2025
Імя, дык гэты шыз пад нікам "." і "Найперш не галасі!" ды іншымі такія рэгулярна прасоўвае.
Імя
13.07.2025
!, той самы выпадак, калі ўся інтэлектуальная моц патрачаная на дыплом філолага.
Найперш не галасі!
13.07.2025
., ну так. Ведаю і пра надпіс на гербе на чатырох дзяржаўных, было. І пра мову гарадоў і мястжчак ведаю. Але пакінуў тры з чатырох за дужкамі, бо цікавіць беларусізацыя. І асабоіва белврусізацыя гарадоў.
Так, бальшавікі вырашалі свае інтарэсы, але ў сілу ўвабраліся не за адзін дзень і год. А мы свае. І за 20 гадоў, я умоўна бяру 1905-1925, ў абсалютна неспрыяльных гістарычных варунках стварылі газеты, кніжкі, падручнікі, методыкі, школу, мастацкую літаратуру, тэтр, БНР, БССР, Інбелкульт і Тэрміналёгічныя Комісіі, і багата чаго яшчэ. Са стратамі, але прайшлі сталінізм, Другую Сусветную, "слияние наций". У 1970-х гадах спроба не ўдалася, задушылі, а першая магчымасць - і напрыканцы 1980-х абсалютна новыя людзі знайшлі тую эстафету, якую здолелі паспяхова падняць. Мяркую, зразумела, пра што кажу. А сёння новага беларускага кантэнту у-га як багата, эстафета не кінутая, толькі рабі, не галасі. ))
да
13.07.2025
вполне адекватный и уважительный призыв про мову. В отличии от идиотских оскорблений и угроз со стороны позняковских лузеров и провокаторов (которые по жизни боятся говорить на мове, а патриоты в и-нете). Так што Шупа мае рацыю як у стаўленні прызыву так і падыходу. варта прыслухацца
Пазьнякоўскіх проста забіваюць
13.07.2025
да, пазьнякоўскіх у турме пазабівалі. Калі вы не ў курсе. За мову білі асабліва жорстка.
политзек
13.07.2025
полный и абсолютный БРЕД. русский язык НИКАК не мешает мне быть ярым противником РФ в целом. у кого-то просто мозги набекрень на этой почве. кто-то реально борется, а кто-то видит проблему совсем не в том, в чем следовало бы. переключение внимания с важного на второстепенное и есть методы работы вражеской пропаганды.. а вы давайте и дальше волнуйтесь только за язык.. БРАВО!!! и да, !! 95% всех, кто сидит - говорят на русском, в отличие от этих борцов зв мову. и этим все сказано. но боюсь, что мой пост очередной раз не опубликуют.. такая уж тут традиция.
Помню твае каментары
13.07.2025
политзек, рускі язык дапамагае табе пад кожным артыкулам пра Пазьняка пісаць пра яго гадасці. Пра чалавека, які правёў Беларусь да Незалежнасці.
Найперш не галасі!
13.07.2025
политзек, гэтая публіка не волнуется за язык. Яны дбаюць не пра мову. Калі прапануеш абмеркаваць мэты і спосабы беларусізацыі, то - цішыня як на могілках, нікога няма. )))
А вось жаваць лухту, што ў Ціханоўскага кепачка была не так падпісана, тут ого-го! Цэлыя зграі ... "мовазнаўцаў".
Гэтая публіка пад крывой моўнай шыльдай атакуе персаналіі - Святлану Ціханоўскую, Латушку, Сяргея Ціханоўскага да іншых. Атакуе Офіс, НАУ.. Ды пхае нам ў правадыры... гхм.. Пазьняка. Вось іхны клопат. Мова - фігавы лісток, якім прыкрываюць сваё зладзейства.
гыыыы
13.07.2025
Помню твае каментары, позняковцы любой пост против их тупости и хамства тут же переводят на то что оскорбляют Позняка, хотя не с ним идет разговор а с вами . Все в лучших традициях НКВД, когда тупые чекисты тут же кричали что оскорбляют Ленина, партию и т.д.
Кілер троляў
13.07.2025
[Рэд. выдалена]
Ваш кэп
13.07.2025
Опять не можете обойтись без давления. Поймите, уже 31 год одна падла давит на весь народ, чтобы делали так, как она хочет. Вы серьезно думаете, что если вы будете давить, хоть и в обратном направлении, то вы добьётесь результатов? А что вы предлагаете, как бороться с русификацией? Вы же в курсе, что на тех, кто в стране говорит па-беларуску, идут доносы? Всех деятелей национальной культуры пересажали или выгнали. Вы предлагаете людям в стране добровольно сесть?
ва
13.07.2025
Ваш кэп, а ў вас якое апраўданне, што вам так страшна пісаць па-беларуску? людзі з лёгкасцю вучаць замежныя мовы, і адзіная рэальная прычына чаму беларус не гаворыць па-беларуску- комплексы, прывітыя самі знаеце кім, і недахоп агульнай культуры, каб ад гэтых комплексаў пазбавіцца.
Ваш кэп
13.07.2025
ва, я нічога не баюся. На роднай мове я ўмею пісаць. І шмат разоў пісаў на роднай мове тут, ў Нашай Ніве. Але гэты пост прынцыпова напісаў на расейскай мове, каб зразумелі мяне ўсе. А пазнякоўцы заўсёды пераходзяць на абразы. Вы лічыце, што калі чалавек не піша зараз на беларускай мове, то ён яе не ведае. Але гэта не так.
Беларускамоўны
13.07.2025
Ваш кэп, малойца, што ведаеш. Дакладней, табе падаецца, што ведаеш, бо практыкі не маеш. Набірай. А датычна небяспекі - ну хз, народ пераважна ставіцца прыязна да беларускай мовы, зрэдку нават адказваюць табе чысцюткай. Хоць агулам сітуацыя з нацыянальнай свядомасцю проста капец. Май галаву на плячах, ды ўсё будзе добра. Нічога незаконнага ты не робіш.
политзек
15.07.2025
Ваш кэп, так никто и не против вашей роднай мовы. но поймите уже наконец, у меня родная мова это русский.. как и остальным 90% населения страны.. нравится это кому-то или нет. и мне мой русский не мешает ненавидеть путлера, русню, их убогий "вермахт", их ублюдочных певцов и певичек, и прочую шваль из их телевизора. так в чем проблема? может как-раз в вас и вашем восприятии реальности? не учите меня жить и любить родину и вам не придётся никуда ходить.
Імя
15.07.2025
политзек, калі "роднай" ёсць расейская - значыцца, ты "харошый расеец", а не беларус.
А калі беларус з першай расейскай, то вярнуцца да роднай - гэта не праблема.
«Дарагія расейскамоўныя беларусы! Вы пакідаеце незамкнёнымі дзверы хаты, за якімі ўжо стаіць кодла бандытаў»
Не бачу нічога дрэннага калі ў Беларусі будуць жыці палякі, літоўцы, украінцы і латышы. Абы не жылі рускія - бо рускія, гэта вайна і смерць.
ваш "сын" по несколько раз в день это говорит. Вы уверены, что он здоров?
Ці не пішы на гэтым языку, які дрэнна ведаеш.
"чьи то", "большенству"....
Увогуле, максімальна пашырайце беларускую прастору вакол сябе - кантэнту не злічыць. Колькасць не можа не перайсці ў якасць - у аднаўленне статусу беларускай мовы спачатку як асноўнага сродка камунікацыі, а затым - рэальнай дзяржаўнай мовы.
Так, на жаль, інстытуцыйна расея пакуль грунтоўна сюды ўлезла са сваёй "культурна-цывілізацыйнай агульнасцю", структурамі мяккай сілы, пятай калонай. Але прынамсі цяпер у нас ёсць той самы культурны П'емонт, да якога расейцам не дацягнуцца, і сродкі данясення нацыянальнай ідэі да масавай народнай публікі. Гэта зараджае аптымізмам.
І нават уладная крывая канцэпцыя "беларускага свету" можа на карысць нацыі спрацаваць - як супрацьвага расеізацыі. Адтуль скразняком даносіць, што расея ўспрымаецца як асноўны фактар рызыкі для рэжыму - ну, вось і хай дыстанцыююцца па максімуме.
звычайная большасць людзе не палітолагі і жывуць свае звычайнае жыццё, яны не павінны нікому і нічога, асабліва, калі ўзгадаваліся ў грамадстве, дзе няма нармальнага нацыянальнага падмурку. Адкул ь ім браць прыклад? Хто імі займаецца з "патрыётаў", колькі ў грамадскім сектары існуе праграм накіраваных на фармаванне нацыянальнай свядомасці на рускай мове? Ці вы думаеце разумныя такія, што людзі самі павінны прыйсці ў інфармацыйную прастору мовы, якой не карыстаюцца? Я ўжо не кажу пра знявагі і грэблівае стаўленне многіх беларускамоўных да сваіх суграмадзян па прыкметах мовы. "Патрыёты", якія самі калісьці вылезлі з рускай мовы, кідаюца абразамі на "ватных" супляменнікаў. Дык чаго вы чакаеце ад іх?
Пытанне да "дэмакратычна абраных лідараў", чаму яны не тлумачаць гэта адэптам, а марнуюць час.
Вы жадаеце беларусам прайсці такі шлях?
З шоў Жэні Сугак сышоў беларускамоўны Астапеня і на яго месца больш ніхто беларускамоўны не прыходзіць. Сама Жэня выдатна ўмее весці перадачы па-беларуску, але побач са Шрайбманам заўсёды пераходзіць на рускую.
Яшчэ раз пытася ў вас, Новыя Зяноны адраджэнцы нацыі: За якую з пяці беларускіх моў базар вядзеце? Гэта ж настолькі абзяноніцца з 1988 году, што не разумець маё пытанне, якое я на НН 100500 разоў задаваў.
Паслухайце відэа, што нарабілі маскалі з нашай тапанімікай. Панішчылі ўсе старажытныя назвы.
https://m.youtube.com/watch?v=UV_6Omn4LQY
Адсюль, здаецца, абсалютна відавочна вынікае, што паколькі ў беларусаў НЯМА нацыянальнага праекту, таму і іхная мова, і яны самі НЕПАЗЬБЕЖНА будуць паглынутыя суседзямі. Што павольна, але няўмольна і адбываецца.
Ну, калі не лічыць нацпраектам "жыць как в фінляндзіі, только всё па-русскі", гэта ўсё ж зусім для губернскіх ідыётаў.
Беда в том, что и действующая власть и её альтернатива что называется "абое рабое". И ладно власть, с ней все понятно, Но альтернатива... Нескончаемый мовно-гистарычны срач, тупые экономические идеи о том, что нам дадут денег, а долги России мы отдавать не будем и конечно ров с крокодилами на границе. Последние деньги в стране потратят на крокодилов и переименование улиц.
Сакрэту няма: кожны прыстойны рускамірны разумее толькі дубец, якім яго продкаў калісьці заганялі ў русскій мір. Лукашэнка гэта добра разумее, таму і трымаецца аж дагэтуль.
Няхай, па-першае, кансервы паважаюць мову народа, на якой гэныя панаехаўшыя жывуць ці жылі, а па-другое, хай пішуць сваю шавіністычную лухту ў іх родныя "Саранский вестник" ці "Кисе Уфа".
Таму ў Крамлі і загаласілі пра знікненне "рускаго цивилизационного пространства". ))
Ды паўсюль хапае маргіналаў, якім прыемней мяняць месцамі прычыны і следства, якім замінаюць пэўныя сацыяльныя групы. Гітлераўцам заміналі жыды і цыганы, нашых маргінальных патрыётаў да істэрыкі і лаянкі непакояць нейкія неакрэсленыя слаі "рускамірных", куды і мяне, мабыць, запісваюць. )))
Нашым маргіналам хочацца наадварот - за ноч ўсе невядомым чароўным спосабам загаворым на мове і жыццё чароўным спосабам само наладзіцца.
Пра шляхі і спосабы беларусізацыі ад іх прапановаў не чуваць.
А чаму вы пытаецеся пра відавочныя рэчы? І чаму не адказалі на пытанне, якое насамрэч ставілася?
Падобна, што так, бо самі паўднёвыя карэйцы - некалі частка нармальнай нацыі, якой расейцам сілай удалося навязаць сталінскі рэжым. А хто ж вас, сучасныя недарэкі, заваёўваў?
У абедзвюх Карэях адна мова, людзі, якія падобныя адзін да аднаго ды маюць агульных продкаў.
Але ж у Паўночнай рэжым накшталту сталінскага, а Паўднёвая жыве па законах Захаду.
Мабыць, не ў мове справа?
Але як гэта памяншае важнасць культурнага адраджэння і нацыянальнага будаўніцтва для вяртання жыцця?
Любая нацыя мае шанец скарыцца ці не скарыцца ворагу. Але тыя тутэйшыя аддавалі яе захопніку проста так, кожны дзень цягам 30 год. І нават "спасіба" не пачулі. Гэта катастрофа, я такой іншай краіны ня ведаю.
У Беларусі размаляць на рускай мове, у Расеі размаўляюць на рускай мове, і ва Украіне шмат людзей размаўляе на рускай мове, таксама ў Казахстане.
Чатыры краіны, розныя шляхі ды розныя сістэмы.
Мова не адзіны фактар.
На жаль, Заходняя Беларусь зараз не так звязана з Польшчай. Ды нельга сказаць, што яна адрозніваецца ад Усходняй.
Пазьбегнуць горшага, на маю думку, тутэйшыя змогуць толькі з дапамогай СВАЙГО праекту, які не дазволіў бы ўцягнуць іх у "экзыстэнцыяльную" бойку загніваюшчых імперый, і на распрацоўку якога яшчэ ёсьць час.
Стратэгічна у перспектыве адна дзяржаўная мова.
Так было ў 1990-я, ў 1920-я і ніхто ад гэтага не памёр. Народу заходзіла на "ўра!", народ сам ад нізоў і беларусізоваўся. Чаму так?
Таму, што мова не забаўка, а неабходнасць.
Неабходнасць для шматлікіх задач, якія руская мова ў нас не выцягвае.
Тут параўнанне, скажам , з Індыяй, добрая ілюстрацыя: месцамі ангельская цягне больш як хіндзі і яшчэ сотні, а мо і тысячы мясцовых дыялектаў. Але нават з ангельскай без агульнай роднай, хіндзі, не абышлося.
Без неабходнасці, дакладней без неабходнасці вырашаць стратэгічныя задачы мовай не карыстаюцца.
У 1990-х і 1920-х была магчымасць вырашаць задачы неабходныя для беларускага народа, для чаго заярнуліся да беларускай мовы. Ні польская, ні руская не пасавалі доя гэтага, "не выцягвалі".
Што маем сёння? Ды тое ж самае! Горкі смех , але перад намі стаяць тыя ж задачы, што і 100 гадоў таму.
Як мы звяртаемся да беларускай мовы? Збольшага гэтаксама, як і раней: хто бярэцца вырашаць задачы Беларусі, той і звяртаецца да мовы больш і больш. Сведчанняў таму шмат: беларускага кантэнту на мове сёння бясконцы акіян, ніхто не ў стане ўсё пабачыць, прачытаць, усюды паўдзельнічаць. І колькасць кантэнту расце беў прымусу. Гэта стратэгічныя мэты і натуральны рух іх дасягнення.
Стратэгічна, ў перспектыве, Шупа мае рацыю: руская мова - вакно, праз якое не проста злодзей, а маскаль лезе ў хату. І ягоны зварот нібыта да ўсіх і кожнага, а найперш да выбітных дзеячаў, што сёння вырашаюць стратэгічныя задачы.
Тактычна - водападзел, тэктанічны разлом паводле валодання мовай сёння нам надзвычай шкодны.
Сёння умоўны Вася-з-піларамы будзе размаўляць на мове піларамы, а інжынер на заводзе будзе размаўляць на мове завода і сваёй адукацыі. Тое ж і доктар ў бальніцы ці айцішнік з компам
Ускосна, не напрамую па галоўных мэтах, гэта дапамагло і беларускаму адраджэнню, хаця і з гэтым таксічным дадаткам саветчыны.
Беларускія гарады яшчэ ў часы Расейскай Імперыі былі не беларускамоўнымі, там гучала руская, польская мовы, ідыш. Дарэчы, ў 1920-1930-ыя беларуская не была адной дзяржаўнай мовай, іх было 4.
Праблемы беларускіх гарадоў часоў СССР у 1950-80-ыя: падзел на "гарадскую" і "вясковую" мовы,- не новыя, гэта працяг такіх жа праблем часоў РІ.
Таму каранізацыя, выцягванне "вясковай" мовы ў горад, парадаксальна была часовай антыімперскай з'явай. Толькі таму, што бальшавікі ідэалагічна крытыкавалі імперскую палітыку Расеі, хаця пры гэтым працягвалі яе праводзіць у іншых пытаннях, а пасля вярнуліся да яе і цалкам, адмяніўшы тую каранізацыю.
Але пакінуў тры з чатырох за дужкамі, бо цікавіць беларусізацыя. І асабоіва белврусізацыя гарадоў.
Так, бальшавікі вырашалі свае інтарэсы, але ў сілу ўвабраліся не за адзін дзень і год.
А мы свае. І за 20 гадоў, я умоўна бяру 1905-1925, ў абсалютна неспрыяльных гістарычных варунках стварылі газеты, кніжкі, падручнікі, методыкі, школу, мастацкую літаратуру, тэтр, БНР, БССР, Інбелкульт і Тэрміналёгічныя Комісіі, і багата чаго яшчэ.
Са стратамі, але прайшлі сталінізм, Другую Сусветную, "слияние наций".
У 1970-х гадах спроба не ўдалася, задушылі, а першая магчымасць - і напрыканцы 1980-х абсалютна новыя людзі знайшлі тую эстафету, якую здолелі паспяхова падняць. Мяркую, зразумела, пра што кажу.
А сёння новага беларускага кантэнту у-га як багата, эстафета не кінутая, толькі рабі, не галасі. ))
русский язык НИКАК не мешает мне быть ярым противником РФ в целом.
у кого-то просто мозги набекрень на этой почве.
кто-то реально борется, а кто-то видит проблему совсем не в том, в чем следовало бы.
переключение внимания с важного на второстепенное и есть методы работы вражеской пропаганды.. а вы давайте и дальше волнуйтесь только за язык.. БРАВО!!!
и да, !! 95% всех, кто сидит - говорят на русском, в отличие от этих борцов зв мову. и этим все сказано.
но боюсь, что мой пост очередной раз не опубликуют.. такая уж тут традиция.
Яны дбаюць не пра мову.
Калі прапануеш абмеркаваць мэты і спосабы беларусізацыі, то - цішыня як на могілках, нікога няма. )))
А вось жаваць лухту, што ў Ціханоўскага кепачка была не так падпісана, тут ого-го! Цэлыя зграі ... "мовазнаўцаў".
Гэтая публіка пад крывой моўнай шыльдай атакуе персаналіі - Святлану Ціханоўскую, Латушку, Сяргея Ціханоўскага да іншых. Атакуе Офіс, НАУ..
Ды пхае нам ў правадыры... гхм.. Пазьняка.
Вось іхны клопат. Мова - фігавы лісток, якім прыкрываюць сваё зладзейства.
Поймите, уже 31 год одна падла давит на весь народ, чтобы делали так, как она хочет. Вы серьезно думаете, что если вы будете давить, хоть и в обратном направлении, то вы добьётесь результатов? А что вы предлагаете, как бороться с русификацией? Вы же в курсе, что на тех, кто в стране говорит па-беларуску, идут доносы?
Всех деятелей национальной культуры пересажали или выгнали.
Вы предлагаете людям в стране добровольно сесть?
На роднай мове я ўмею пісаць. І шмат разоў пісаў на роднай мове тут, ў Нашай Ніве.
Але гэты пост прынцыпова напісаў на расейскай мове, каб зразумелі мяне ўсе. А пазнякоўцы заўсёды пераходзяць на абразы.
Вы лічыце, што калі чалавек не піша зараз на беларускай мове, то ён яе не ведае. Але гэта не так.
и мне мой русский не мешает ненавидеть путлера, русню, их убогий "вермахт", их ублюдочных певцов и певичек, и прочую шваль из их телевизора.
так в чем проблема? может как-раз в вас и вашем восприятии реальности?
не учите меня жить и любить родину и вам не придётся никуда ходить.
А калі беларус з першай расейскай, то вярнуцца да роднай - гэта не праблема.