Комментарии к статье

Светлана Курс — Алексиевич: За русский язык и литературу мы все должны платить кровью

  • Вольга
    30.11.2025
    Дзяўчына з народу vs дзяўчына з саўком у галаве - усё па палічках і па пунктах раскладзена. Дзякуй, Святлана.
  • Хлопец не з народа
    30.11.2025
    Вольга, у гэтым пытанні адназначна на пазіцыі Курс, але што значыць з народа? Які падзел на народных і не народных людзей?

    Напрыклад Лукашэнка з народа ды яшчэ якога, гэтага нібыта самага святога, простага народа. Дахалеры міліцыянтаў гэта не сыны прафесароў (бо гэта ўжо не народ, праўда?), а хлопцы з вёскі. А маса цётак з начосамі ў судах, камісіях і так далей? Якраз той народ размаўляе на расейскай.

    Можа пара перастаць ідэалізаваць тэрмін народ і паглядзець праўдзе ў вочы.
  • Вольга
    30.11.2025
    Хлопец не з народа , вам адказ у колькасці лайкаў ужо дадзены вышэй - ваш савок здохне разам з ягонымі носьбітамі. У вас яшчэ ёсць шанец, ну. Давайце - выкідвайце рэшткі саўка з галавы - гэта падаўжае жыццё )
  • гістарычнай цэнтральнасці маскоўскага улуса ў адносінах да памежных краін
    30.11.2025
    Хлопец не з народа , Мангола - Маскоўская арда даўно прасоўвае палітыку "падзелу сфер уплыву" праз сваю агентуру і ружовых поні наратывы аб гістарычнай цэнтральнасці мангола - маскоўскага улуса ў адносінах да "памежных" з ёй незалежных краін праз прапаганду "йызыка пушкіна і достоевского".
  • Gorliwy Litwin
    30.11.2025
    Маю такое сама стаўленне да Расіі і рускай культуры. Да вайны яшчэ былі ілюзіі, а цяпер бачна што яны там на 90% людажэры, і гэта не паправіцца без нейкай вялікай катастрофы і пакаяння, а гэта можа значыць што ніколі.

    "І не бачу там нічога здаровага. Здаровых людзей там, можа, кожны дзясяты. І іх я вельмі шкадую, бо яны чужыя ў сваім грамадстве і ў свеце, дзе на іх глядзяць як на немцаў пасля Другой сусветнай вайны"

    Я то пагаджуся але ж і з Белай Руссю сітуацыя шмат у чым падобная да Вялікай. Ну можа аслаблены але той самы вірус. З якім садызмам Красаўцы катуюць і выцясняюць за мяжу ўсіх хоць трошкі нязгодных! А іх каля 200,000 і гэта без сем'яў. А ў мянтоўскія школы стаяць чэргі па лёгкі і смачны хлеб. Дык дзе тут прынцыповая адрознасць Белай Русі ад братняй фіялетавай? Немагчыма яе даказаць пакуль ад братняй не адарвацца і з векавечнымі рускімі парадкамі і ментальнасцю не парваць. А ці будзе так калі? Праз колькі гадоў?
  • .
    30.11.2025
    Святлана Курс бачыць у Расеі здаровым толькі кожнага дзясятага, значыць, 90% - "хворыя".
    Gorliwy Litwin кажа пра 200.000 карнікаў у Беларусі - значыць, 2.2% "хворых".

    Параўнаў 90% і 2.2% і зрабіў высновы пра сітуацыю, якая "шмат у чым падобная", а пасля не толькі пра сітуацыю, а і саму сутнасць Беларусі: "дзе тут прынцыповая адрознасць?"
    Прынцыповая, вось яна ж: паміж 90% і 2.2%.
  • Gorliwy Litwin
    30.11.2025
    ., 200.000 гэта адных толькі карнікаў-красаўцаў (разам з войскам дакладна будзе столькі а мо і больш), а яшчэ ж ёсць розныя "мірныя" ідэёлагі - марзалюкі, гігіны, эйсманты, азаронкі, туры, мудавозчыкі, штатныя ідэёлагі на прадпрыествах, ёсць прафільтраваныя праз тонкую сетку начальнікі ўсяго, які на сваіх месцах капіруюць лукашэначку, дробныя феадалы. І іх сем'і, ганна-селкуоўскага тыпу, якія яны кормяць і дзе выхоўваюць наступнае пакаленне лукашыстаў або, можа, марзалюкістаў. Дык гэта адназначна больш за мільён, а можа і паўтара. Яны не так рвуцца ў вайну з усім светам як фіялетавыя рускія, але ў падтрыманні рабства ўнутры краіны нават больш РУПлівыя і зацятыя. Я пакідаю ў баку люд просты шчыры, кажу толькі пра актыўных Белых Русаў Азіі.
  • Плінтус прапаганды
    30.11.2025
    ., 200 тысячаў ГЛ выдумаў, ён не ведае колькі ментоў.
    Таксама выдумаў пра чэргі ў міліцэйскія акадэміі, там недабор і рэзкае зніжэнне прахаднога бала.
    А выдумляе каб неяк падвесці што беларусы гэта рускія са знакам качества.
    Хлусня шытая белымі ніткамі.
  • .
    30.11.2025
    Большасць з гэтых не-карнікаў - не маюць поглядаў, яны проста пасіўныя абыякавыя або актыўныя прыстасаванцы.

    Калі б усіх ябацек было б 1.5 мільёна, то на вуліцах восені 2020-га іх было б не 15 (ну хай 150) тых, хто выйшаў па ўласнай волі (не па прыказу), а хаця б 150 тысяч. Было такое? Не было.
    А калі вырашыць, што выходзіла толькі частка, то маем памер гэтай актыўнай часткі 0.001% (0.01%). Значыць, пасіўная маса, не здольная самастойна адстойваць свае погляды.

    Нарэшце, ну хай мы моцна памыляемся і Вы маеце рацыю пра 10% безнадзейных садыстаў-рашыстаў сярод беларусаў. Каб зрабіць з 1/10 беларусаў такія ж высновы, як з 9/10 расейцаў, трэба быць "гуманітырыем" (у дрэнным сэнсе).
  • Gorliwy Litwin
    30.11.2025
    Плінтус прапаганды , пару месяцаў таму ў нн быў артыкул пра конкурс у міліцэйскія ціпа вну. Навошта мне выдумляць?
  • Мудрасць
    30.11.2025
    Абавязаная за якую мудрасць? За тую, што карона ўзнікла ад вышак 5g? Ці за прыніжальныя выказванні пра беларускую літаратуру? Як вы надакучылы, дробнапісацелі з вашай "мудрасцю" і лізаннем гэтай "мудрасці"!
  • Без маскоўскай movy заўжды лепей чым з ё
    30.11.2025
    Мудрасць, Без маскоўскай movy заўжды лепей чым з ёй.
    І выключэнняў у гісторыі не было, і быць ня можа.
    нажаль Маскоўская імерыя рэжысіруе без цяжкасцей грамадзянскую вайну ў Беларусі і ізаляцыю Беларусі . Мы самі дапамагаем ім, запытайце ў НАШЫХ адтаптаў таталітарных санкцый на РБ(ВКЛ) хто галоўны бенефіцыянт іх. 5 Гадоў прайшло усё цудоўна бачна сёння .
  • чым яна адрозніваецца ад Дугіна, Ільіна?
    30.11.2025
    Мудрасць, i чым яна адрозніваецца ад Дугіна, Ільіна? нечым той самы драпежны імперыялізм . Раней я спрабаваў абараняць Святлану , рацыяналізаваў яе імперыялістычнае "левацтва", алеж больш не буду , Маскоўскі імперыялізм брыдкая і небяспечная дзеля РБ (VKL) пачвара (ад якога трэба пазбаўляцца кожны дзень), А НЕ ЦЫВІЛІЗАЦЫЯ як кажа Алексівіч
  • Канстытуцыя
    30.11.2025
    “ У мяне да ГУБАЗіКу востры антаганізм, а да ябацек няма, таму што нам з імі жыць, і мне здаецца, не будзе вялікіх праблемаў, бо вінаватыя не простыя людзі.”

    Артыкул 2:
    “ Адзінай крыніцай улады і носьбітам суверэнітэту ў Рэспубліцы Беларусь з'яўляецца народ.”

    Ці з’яўляюцца “простыя людзі” народам Беларусі? Ці іхная “простасць” надала ім індульгенцыю ад ўсялякай адкаўнасці?

    Адкуль увогуле гэтая канцэпцыя “простых людзей”? Ці не ад усходняй імперыі і яе прыгонных?
  • Tut
    30.11.2025
    Давайце выкрэслім тады ўжо нямецкую, польскую мовы, як мінімум. Хто там яшчэ за гісторыю забіваў і рэпрэсаваў беларусаў?
    Дарэчы, гітлераўцы выкарыстоўвалі беларускую мову і беларускі сцяг БЧБ таксама. Іх таксама выкрэсліваць зараз?
    Трэба быць паслядоўнымі, а не балаболамі. Мовы і сцягі не абіраюць на чыем баку быць. Змагацца трэба са злачынцамі, а не з мовамі.
  • Так
    30.11.2025
    Людзі і людажэры - несумяшчальныя.

    Людажэры могуць суіснаваць з людзьмі, толькі калі ім будуць даваць пэўныя квоты людзей каб сажраць. Як і было ў тым СССР. Як і зараз у РБ і РФ.
  • Ацтаеўскі
    30.11.2025
    Tut, сённяшняя РФ гэтаксама далёкая ад Расіі глыбокай літаратуры і вялікай мовы, як сучасная Грэцыя ад старажытнай. Але ж і сучасная інтэлігенцыя з'ехала, у пераважнай масе яшчэ пасля Крыму. Таму хопіць на тую РФ раўняцца, там здаровых тэндэнцый, як правільна заўважыла Курс, на засталося. У нас яшчэ ёсць шанец, у іх не.
  • Стакгольмскі сіндром беларусаў
    30.11.2025
    Tut, так, так, і ўвогуле давайце жіть дружна, а расейская нармальная, проста гэты выпадковаць, што разам з яе надышлі цёмныя часы і трываюць ужо не першае стагоддзе.
  • нялеглы
    30.11.2025
    Tut, ой,ну ,не трэба тутака пра сцяг i фашыстаў...
  • Найперш не галасі!
    01.12.2025
    Tut, гітлераўцы не выкарыстоўвалі.
    Гітлераўцы не заміналі беларусам выкарыстоўваць.

    Было яшчэ дужа важнае для нас адрозненне гітлераўцаў і нямецкае мовы ад сталіністаў і рускай мовы: гітлераўцы не забаранялі беларускія школы, чаго не скажаш пра маскоўскіх чыноўнікаў ва ўсе часы.
    Вось таму сёння нашае імкненне да нямецкае мовы не будзе імкненнем ў Трэці Рэйх, а імкненне да рускае мовы наўпрост засмоктвае ў багну маскоўскага імперыялізму.
  • Янка
    01.12.2025
    Tut, ці была калісці нямецкая мова сродкам этнацыду беларускага народа - ані кайзераўцы, ані гітлераўцы не імкнуліся анямечыць беларусаў. Яшчэ магчыма паспрачацца на конт польскай мовы часоў другой Рэчы Паспалітай, між тым не забываючыся, што беларуская творчая інтэлігенцыя ХІХ ст. ледзь не цалкам выйшла з польскамоўнага асяроддзя. Таму менавіта лацінка стала першым беларускім алфавітам пасля знікнення старабеларускай мовы. А што там з расейскай мовай? Яна заўсёды была інструментам вынішчэння самаідэнтыфікацыі беларусаў і ператварэння іх у расейцаў. Лукашэнка, які засаромеўся ў Кыргызстане падзякаваць па беларуску кыргызскай дзяўчыне, якая старанна вывучыла беларускамоўны тэкст, каб павітаць яго - вось гэта яскравы прыклад выніка дамінавання расейскай мовы. А уявіць сабе размаўляючых па беларуску Азаронка, Гігіена альбо Пяткевіч я ўвогуле не магу.
  • Tut
    30.11.2025
    нялеглы, як гэта не трэба? Вы лічыце, што рускія зараз хужэйшыя за немцаў у часы другой сусветнай? Палічыце колькі забілі немцы і тыя хто ваяваў за іх, з цяперашнімі расейцамі. Але нямецкую мову і лацінскі алфавіт ніхто не выкрэсліваў. Здаецца тады людзі былі вумнейшыя.
  • Факт
    30.11.2025
    Tut, нет, это немцы были умнее и их культура имеет большую ценность, чем русская. Даже воевать они умели значительно лучше, чем русские!
  • апошні інспэктар
    01.12.2025
    Tut, паправачка. нямецкую мову ніхто не выкрэсьліваў у Нямеччыне, Аўстрыіі ды гіншых Бельгіях. але ж усе славянскія краіны яе спакойна пасьля вайны выкрэсьлілі з афіцыйнага й культурніцкага ўжытку, хіба што ў спэцшколах ды "инязах" якіх пакінулі. чаму ж мову расейцаў, якія мэтанакірвана вынішчалі нашых паэтаў, пісьменьнікаў, сьвятароў, нават простых сялянаў, мы павінны шанаваць аж настолькі, каб яна з кожнага праса гучала? можаце даць адказ?
  • Жыгуль
    30.11.2025
    Абсалютна згодны з Евай Вежнавец, але ж многія нашыя, і Алексіевіч у іх ліку, ўхапіліся за гэтую расейшчыну як за астатнюю саломінку, каб не страціць сваю штучную ідэнтычнасць, узгадаваную дзесяцігоддзямі маскоўскага тэлебачання, галубых аганькоў, камедый Разанава, ТНТ, КВН і іншага рознага. Адняць гэта ўсё - і няма чалавека, будзе пустэча. А запаўняць гэтую пустэчу беларускім не хочуць, бо тое патрабуе высілкаў , бо няма ў беларушчыне таго бляску і лоску, як у расейскай напампаванай грашыма масавай культуры. Ды і значна прасцей уключыць па старой памяці штосьці расейскамоўнае. З гэтага будуецца штодзённасць міліёнаў маіх землякоў, нажаль.
  • Антыжыгуль
    30.11.2025
    Жыгуль , і чаго табе беднаму "нажаль"???
    Не сумуй за рускамоўных беларусў. Нават украінцы, на чыей зямлі расейская вайна, ня жруць адзін аднаго з тых хто гаворыць расійскаю , як гэта робяць асобныя беларусы
  • Nk
    30.11.2025
    Жыгуль ,
    Параўнаць творы Алексіевіч з ТНТ, КВН і іншым. Мда.
    Вы больш нічога з расейскай культуры не ведаеце? Шкада вас.

    Шкада бачыць такіх непісьменных беларусаў, якія нават сваей культуры не ведаюць. Але пра іншыя тут разважаюць. Які ж сорам!
  • ТАСС уполномочен заявить
    30.11.2025
    Nk, очень может быть, что тексты для КВН, ТНТ и интервью Алексиевич пишут одни и те же люди, а может даже и товарищи!
  • Жыгуль
    01.12.2025
    Nk, не выдумляйце, я ведаю расейскую культуру лепей чым мне хацелася б, а паставіў у адзін радок ТНТ і Алексіевіч таму, што гэта аднаго поля ягады ў сэнсе ўплыву на светапогляд: і там і там асоба ўтрымліваецца ў дыскурсе "большой велікой россіі", дзе няма месца для іншага погляду на рэчы акрамя як праз прызму імперскай свядомасці.
  • Nk
    30.11.2025
    "Я лічу, што яны не адбыліся. Яны маюць аднаго з паловай добрых пісьменнікаў. "
    Заўседы балюча, калі пісьменные літаратаркі нясуць такую лухту.
    Нават з Нобелеўкай (значыць толькі 20 стагоддзе) іх пяць.

    Гэта прамова - нейкая сумесь між адчаем і нацызмам.
    Чакаю, калі ўжо вось такія "літаратаркі" пачнуць паліць кнігі "аднаго з паловай добрых пісьменнікаў" і маляваць на рускамоўных спецыяльныя адзнакі.
    Засталося літаральна пара крокаў.

    Не адбыліся?
    Напэўна па гэтаму ад Дубліна да Варшавы я глядзеў у тэатрах Чэхава.
    Напэўна па гэтаму ў Беларусь на TeАrt латвійцы прыязджалі з "Мертвымі душамі".
    Напэўна па гэтаму харвацкая сяброўка цягнула мяне першым чынам у Санкт-Пецярбургу на могілкі да Дастаеўскага
    І так далей...
    Але навошта я кажу відавочныя кожнаму разумнаму чалавеку рэчы?
    Гэтага не бачаць толькі неанацысты кшталту Трус і аматараў такіх выказванняў.

    Я выдатна разумею, чаму можна ненавідзець Пуціна, расейцаў-імперыалістаў, ватнікаў, вайскоўцаў. Але я не разумею, як можна ненавідзець і канселіць у духе адбітых на галаву маргінальных левакоў адну з моў ААН і адной з вялікіх культур свету.
  • Мда...
    30.11.2025
    Nk, неонацисты, ООН, Достоевский...

    Когда отбываете на СВО?
  • .
    30.11.2025
    "Мёртвыя душы" маглі быць творам украінскай культуры, а раманы Дастаеўскага - беларускай.
    Без імперскага віруса ён мог бы вырасці не шавіністам-рэакцыянерам па ўласных поглядах, а праявіць сябе, разгарнуць талент больш светла.
    Працавалі ў гэтай тупіковай і дэпрэсіўнай парадыгме "розумам Расею не паняць", "выкрываем, але і любім".

    Імперыі і дапамагаюць культуры (бо канцэнтруюць рэсурсы, якія дазваляюць яе існаванне), але пры гэтым і зараджаюць яе, прыдаюць ёй спецыфічны напрамак.
    Гэта не магчыма не ўлічваць.

    Да таго ж каштоўнасці такой культуры не заслуга рускай мовы або рускай краіны. Гэта заслуга людзей, якія ўкладвалі ў яе свае высілкі. І не абавязкова па свайму свабоднаму выбару, бо іншых магчымасцей у большасці не было.
  • Янка Купала
    30.11.2025
    Nk,
    За няволю, за кайданы
    Рэжце гітлерцаў паганых,
    Каб не ўскрэслі век яны.

    Ибо заслужили.
  • Слухай
    30.11.2025
    Nk, адзін разумны чалавек (з сучаснікаў) сказаў: "руская культура выгадавала монстра. А зараз яна яго абслугоўвае". Цалкам з ім згодны. Руская культура ЦАЛКАМ нівеліравала і абнуліла ЎСЁ, чаго яна дасягнула за мінулыя стагоддзі! Чэхаў, Пушкін, Дастаеўскі, Чайкоўскі і г.д. - ідуць у сметніцу. Дадам: "вялікая" руская культура нічым не больш "вялікая", чым англійская, французская ці беларуская. Проста адзін вялікі паэт на 10 млн. - тое самае, што 10 на 100 млн.
  • алексіевічы з усходу Ўкраіны прывялі туды вайну і генацыд усяго Украінскага
    30.11.2025
    Nk,
    Такія алексіевічы як вы з усходу Ўкраіны прывялі туды вайну і генацыд усяго Украінскага, чалавечага са сваёй мовай.
    Жадаеш пакою, дэмакратыі, дабрабыту - любі ўсё беларускае (літвінскае) !
  • Жыгуль
    01.12.2025
    Nk, няўжо вам, як аматару расейскай культуры не відавочна, што чалавек, які выхоўваецца выключна на ёй, якраз і вырасціць рускамоўнага імперыяліста ў сваёй галаве? Дзе ў рускіх пісьменнікаў можна прачытаць маніфесты супраць ксенафобіі, рэваншызму, імперыялізму, на якія заўсёды хварэла расейскае грамадства? Сённяшнія рускія ненавідзяць іншыя народы, ідуць вайной на сваіх суседзяў, бо апроч іншага ўпэўнены, што яны і ёсць той самай адной з найбуйнейшых культур/цывілізацый свету, як вы пра іх пішыце. Бачылі мы гэтую культуру і ў Бучы, і ў Ірпяні.
  • Nk
    01.12.2025
    Мда..., калі я буду там, то толькі на баку украінцаў. З якімі я размаўляю амаль кожны дзень на трох розных мовах.
    І ніякіх праблем не маю. Як і ў Ірландыі, дзе вядомы ірландскі пісьменнік, працуючы ў саборы Святога Патрыку пісаў "A Proposal for Correcting, Improving and Ascertaining the ENGLISH Tongue".
    Пахавы на ганаровым месцы ў Дубліне і лічыцца ірландцам. Якія самыя вядомыя ў свеце патрыеты.
  • Nk
    01.12.2025
    ., дзякуй! Адзіны тут, хто слушна апануе і бачна пісьменнага чалавека.
    Так імпэрыі могуць як станоўча, дык і адмоўна ўплываць. Цалкам згодзен!
    Таму я супраць аднабаковага падыходу, калі імперыю ці нейкую мову робяць нейкім абсалютным злодзеем. Чорнабелае мысленне - падыход не вельмі адукаваных людзей.
    Напрыклад. Падкажыце, калі ласка што аб'ядноўвае Коласа, Купалу, Багдановіча, Адама Міцкевіча, Антона Луцкевіча?
  • не руская а маскоўскай, ці акадэмічна : мангола- балгарскай
    01.12.2025
    Слухай, "руская культура" не "руская" а маскоўскай, ці акадэмічна : мангола- балгарскай , якая не якога дачынення да Русі (асабіста да нашых : Полацкай і Тураўскай, ci VKL ) не мае
  • Nk
    01.12.2025
    Слухай, тыповы непісьменны левак-кансельшчык з канапы. Як усе нават не цікава.
    То бок, пасля Другой Сусветнай трэба было выкінуць у сметніцу Гете, Ніцшэ, Рэмарка, Бюхтнера, Гесе?
    А пасля 1812 трэба было знішчыць творы Вальтэра, Мантеск'е, Русо?
    Ну і так далей.

    З чым бы жыў і што бы чытаў, небарака?
  • усе твае маскоўскія казкі жахліва смярдзяць маскаўшынай
    01.12.2025
    Nk,

    стаміў ты мяне ФСБ:шнік, усе твае маскоўскія казкі жахліва смярдзяць маскаўшынай (кроў, Курапаты, Гулаг, іван жахлівы , пушкін , навальны, і г.д) , адкажы на простае пытанне - Ты за дэкаланізацыю драпежнай маскоўскай імперыі 1) TAK, ці 2) супраць ?
  • Вопрос ребром
    01.12.2025
    Nk, а вы на чьей стороне в 1812 году были?)
  • НА баку ворагаў маскоўцаў
    01.12.2025
    Вопрос ребром, "а вы на чьей стороне в 1812 году были?) "

    НА баку ворагаў маскоўцаў, хлопец якасна тароліць з омска , белорасіянцаў. Ён заўсёды брэша ў стылі , РБ(ВКЛ) без шансаў& здрада , улус перамагае усіх .
  • Адзіная годная думка
    30.11.2025
    з усёй так званай "беларускай" літаратуршчыны
  • без нацыянальнай, цвёрдай ідэнтычнасці - няма супраціву
    01.12.2025
    Адзіная годная думка, " без нацыянальнай, цвёрдай ідэнтычнасці - няма супраціву"(с) 🤍❤🤍
  • Або так, або так
    30.11.2025
    Расейская мова насаджалася здзекам і гвалтам, але хапае беларусаў, якія далей яе бароняць. Але адначасова хочуць жыць, або жывуць у Літве ці Польшчы, у якіх свая мова не да сракі, а база.

    Невероятная з'ява.
  • Адам Иосифович
    01.12.2025
    Або так, або так , твоих родителей кто-то «здзекам и гвалтам» заставлял с тобой на русском разговаривать? Им бы сейчас было стыдно, что воспитали на нём ненавистного обиженного жизнью неудачника.
  • Filipp
    30.11.2025
    Прыгожыя словы, але ж толькі словы. Праз барацьбу з рускім языком Расею не перамагчы, але ж гэта самая простая барацьба.
  • Жыгуль
    01.12.2025
    Filipp, не трэба з ім змагацца. Пераходзьце на беларускую, і ўсё.
  • Петруха
    30.11.2025
    [Рэд. выдалена]
  • Кринж
    30.11.2025
    Я згодны. Русня нахабна лезе з сваёй шляпнай,нікому акрамя іх саміх не патрэбнай, быдлячай культуркай, А потым,калі іх пасылаюць НА...,пачынаюць выць пра фошызьм.8 год бамбас і гд.
    Чума.
  • Отрезанный ломОть
    30.11.2025
    Я живу в США, и от тотальной ревизии русской культуры постепенно перехожу к универсальному скептицизму по отношению ко всем т.н. "народам" и культурам. Более 50% американцев ВТОРОЙ РАЗ проголосовали за Трампа - это всё, что нужно знать, чтобы сильно задуматься о такой категории как "национальная культура".
    Настоящие ценности вероятно появляются у людей только под воздействием кровавых исторических катаклизмов и религии. Ни того ни другого не хочется для той страны, где я вырос.
    "Благополучная культура" - это, похоже, что-то типа лотерейного билета, который народу достался случайным образом в ходе кровавой резни, проявление эффекта выжившего. Плюс климат.
    Но и такая лотерейная культура ничего не гарантирует. Пару лёгких манипуляций популисткого лидера пробуждают в "культурном человеке" зверя, и оказывается, что 80% населения с разной степенью энтузиазма готовы слиться в фашистском экстазе.
  • захоп 1/3 Азербалджана, Молдовы, Грузіі , анексія Крыма, вайна на Дамбасe, вайна, вайна
    01.12.2025
    Отрезанный ломОть, Багдан Хмяльніцкі, тыпу таго, падпісаў некалі "глыбокую" інтэграцыю з ардой ... Украінскія гісторыкі кажуць, што Хмяльніцкі нічога не
    падпісваў, і ўсё гэта хлусня! І папер ніякіх не было і няма! А маскоўцы
    кажуцуь, што Хмяльніцкі -- падпісваў, але паперы не захаваліся бо моль
    іх паела. А ў выніку што? Украіна-Русь на доўгія стагоддзі патрапіла пад
    маскоўскі бот. Маскоўская арда скрала назву Украіны -- Русь, усю яе
    гісторыю, міталёгію, культуру і выдае яе за сваю. Узяць бы таго князя
    Уладзіміра, які, нібыта, хрысціў маскавітаў, яшчэ і помнікі яму нахабна
    ставяць. А далей і згадваць не хочацца.... Бальшавіцкі джыхад , акупацыя БНР
    , вайна з Польшай , Эстоніей , Фінляндыей, Галадамор, рэпрэсіі, Курапаты, генацыд, Новая эмпэрыя , алеграхі, карупцыя , эмперыялізм ...І нaрэшце захоп 1/3 Азербалджана, Молдовы, Грузіі , анексія Крыма, вайна на Дамбасe, вайна, вайна ....
  • Копипаста
    01.12.2025
    захоп 1/3 Азербалджана, Молдовы, Грузіі , анексія Крыма, вайна на Дамбасe, вайна, вайна, "украинские историки" пусть лучше расскажут, что делал их Богдан Хмельницкий во время "Потопа"!
  • Отрезанный ломОть
    01.12.2025
    захоп 1/3 Азербалджана, Молдовы, Грузіі , анексія Крыма, вайна на Дамбасe, вайна, вайна,
    Посмотри на достижения Испании и Великобритании за тот же период. Вырезаны целые континенты, уничтожена письменность, запрещена чужая культура, сожжены ВСЕ книги, тысячи томов. Изобретены концлагеря, рабовладение сделано основой экономики. Людей жгут на кострах за "неправильную веру".
    Потом сравни современные Филиппины, Испанию, Аргентину, Венесуэлу. Много у них общего благодаря проклятой испанской мове?
  • змагацца нам усім трэба няспынна з вашым драпежным Маскоўскім імперыялізмам
    01.12.2025
    Отрезанный ломОть,

    ў Трампа і Лукі шмат агульнага, а ваш хан путін імперыялістычны азіяцкі фанатык ,Tamu Лука выконвае сёння ролю пасрэдніка, што не блага дзеля Беларусі. Таму змагацца нам усім трэба няспынна з вашым драпежным Маскоўскім імперыялізмам (галоўнай хваробай) . Так ці інакш мы пераможам , вашы 1% сусветнага ВУП , не маюць не якіх шансаў супраць нашых 60%.
  • цалкам згодны , толькі не "рускай" а маскоўскай
    30.11.2025
    Святлана Курс — Алексіевіч: "За "рускую" мову і літаратуру мы ўсе мусім плаціць крывёю." цалкам згодны , толькі не "рускай" а маскоўскай, ці акадэмічна : мангола- балгарскай , якая не якога дачынення да Русі (асабіста да нашых : Полацкай і Тураўскай, ci VKL ) не мае
  • Кринж
    01.12.2025
    цалкам згодны , толькі не "рускай" а маскоўскай,
    Я з вамі таксама згодны. Арыгінальная Русь цэ толькі Украіна,а значыць і мова руская- гэта сучасная украінская. Зямля мокшэй (масква-ква-ква-ква),костро-ма,муро-ма і іншая чудзь-гэта ўсе залессе-йебянішча,ледзь не андрофагі па Герадоту. Яны нават фізічна вельмі адрозніваюцца ад рускіх людзей.
    Калі Полацак і Кіеў муцілі гандаль і войны,гэтая падпіхня не магла пакінуць каменны век, дагэтуль у ім сядзяць ментальна.
  • 73кооа
    30.11.2025
    Это глупость и отсутствие желания хоть как то разобраться в вопросе.

    Я знаю 5 языков. И на каждом из них могу сказать одну и ту же фразу. На каждом языке я могу выразить свое негативное отношение к диктатуре или войне. Знание языка не меняет моё мнение и мировоззрения. Добро остаётся добром. Зло остаётся злом.

    Люди, которые сейчас начинают борьбу с иноязычными, это адвокаты дьявола. Так как вместо борьбы за мир, объединения и защиты, они защищают тезисы "ты русскоязычный а ты украиноязычный. Значит вы враги!" И не важно, что мы едины в своём мнении и имеем одного врага. Я говорю война. Он говорит війна, а это значит мы не равны и должны ненавидеть друг друга. Это именно то, чего хочет Путин. Именно то, за что прямо сейчас убивают в Украине. И судя по всему, к сожалению у него это получается очень хорошо.
  • на старонцы першай Беларускамоўнай газеты пішу выключна на імперскай мове
    01.12.2025
    73кооа,
    "Я знаю 5 языков. "
    таму на старонцы першай Беларускамоўнай газеты пішу выключна на імперскай мове,)) найс трай іван 🇷🇺
  • Ну
    01.12.2025
    73кооа, "Я знаю 5 языков" І беларускай сярод іх, відавочна, няма. Беларус? Спрэчна
  • апошні інспэктар
    01.12.2025
    73кооа, "Люди, которые сейчас начинают борьбу с иноязычными, это адвокаты дьявола." цалкам згодны! людзі, якія пачалі барацьбу з "иноязычными" й ператварылі беларускамоўную большасьць у меншасьць праз імпэрскую адукацыю, прапаганду, абсьмейваньне, зьнявагі й адкрытыя рэпрэсыі дакладна ад злога.
    пры Лукашэнку гэтая дыскрымінацыя зайшла на новы віток, які нават не хаваецца - менчукоў затрымліваюць проста за беларускую гутарку ў публічным месцы ("несанкцыянаваны пікет"), за сховы непажаданай літаратуры ("экстрэмізм"), ня кажучы ўжо пра моўны актывізм. да беларускамоўных вязьняў стаўленьне ў разы горшае, як да рэцыдывістаў.
    таму так. дабро застаецца дабром, зло застаецца злом. латыш Міхайлаў, які заступіўся за беларускамоўнага вязьня й атрымаў за тое дубца, дабро. а рускамоўныя вартавыя, што зьдзекваліся зь беларусаў, зло. спытайце сябе, на якім вы баку.
  • 838кш
    01.12.2025
    на старонцы першай Беларускамоўнай газеты пішу выключна на імперскай мове,
    Таксама можам размаўляць па беларуску, я гэтай мовай добра валодаю.
    A może język polski? Możemy porozmawiać w nim, nie ma problemu. Also, we can talk in English. Why not? А може українською? (Щоправда, з нею в мене не добре).

    Но говорю на русском. Т.к я родился и вырос в русскоязычном окружении(как в принципе и большинство из нас) в одном красивом беларуском городе.
    И мне абсолютно начхать на пушкина, на империальные нарративы и прочее. Язык для меня это инструмент. Если я могу выразить СВОЮ мысль, я буду использовать его.
  • Найперш не галасі!
    01.12.2025
    на старонцы першай Беларускамоўнай газеты пішу выключна на імперскай мове,
    Відавочна там троль з маскоўскай ботафермы, таму і піша агульныя словы без паняцця што пра што.
  • Nk
    01.12.2025
    на старонцы першай Беларускамоўнай газеты пішу выключна на імперскай мове, цікава ў якіх універсітэтах і на якой жа мове вучыліся заснавальнікі першай Беларускамоўнай газеты?
  • як пойдзе Дэколанізацыя вашай імперыі як ў 1917 ці як ў 1991 не вырашальнае пытанне
    01.12.2025
    838кш,
    ок, іван, паўтаруся, вы 1% сусветнага ВУП, мы 60% ў гэтай вайне вы без шансаў, як пойдзе Дэколанізацыя вашай імперыі як ў 1917 ці як ў 1991 не вырашальнае пытанне тут іван, і нам ужо сёння трэба планаваць вяртанне Беларускіх Пскоўскага - Бранскага - Смаленскага - Прускага ваяводстваў згодна антыкаланіалнага заканадаўства ААН
  • 83кшлал
    01.12.2025
    Найперш не галасі! , ахахахах. Даааа, бот)))) Ты бы прочитал сначала, борец с ботами.
  • Суповой пакетик
    01.12.2025
    Работая последние годы в онкологическом учреждении, не могу не отнестись к госпоже Еве с сочувствием и с пожеланиями справиться с недугом! И со всеми иными неприятностями тоже. Но когда речь заходит о писательнице Светлане Курс, я всякий раз испытываю испанский стыд почти за все, что они ни скажет. Возможно, моя неприязнь к этой "писательнице" усугубляется тем, что я терпеть не могу имя Светлана. Но странно, когда речь заходит о тезке-нобелеатке, я ни неприязни, ни стыда не испытываю... К чему бы это?
  • Просто
    01.12.2025
    Суповой пакетик, вы русская!)
  • пішы на простай мове (трасянцы)
    01.12.2025
    Суповой пакетик,
    не чытаю па афра- азіяцкі, пішы на простай мове (трасянцы), мой тэзіс : трэба вяртацца да мовы, рэлігіі бацькоў -Ўніяцтва і будзе усё файна , праз эвалюцыю . Згодна ?
  • Время сейчас такое
    01.12.2025
    Что русскую культуру, вместе с языком, надо ставить на подобающее ей СЕГОДНЯ место.

    Ибо заслужили.
  • Што,
    01.12.2025
    яна Гогаля заклiкае адмянiць? Адзiн твор Гогаля варты больш, чым уся яе нягеглая пiсанiна
  • Прошьян
    01.12.2025
    [Рэд. выдалена]

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць