Комментарии к статье

«Для белорусских властей я, скорее, возможность, а не угроза». Колесникова дала большое интервью Золотовой

  • Pupupu
    24.01.2026
    Ну гэта мы зразумелі, што яна магчымасьць. Добра, што не адмаўляецца. Вось вам і "Далбіць, далбіць, далбіць".
  • Мордар
    24.01.2026
    Pupupu, прамацковская гэтак званая "апазыцыя'' яшчэ будзе гадзіць. Але ж шмат хто даведау́ся хто яны на самой справе
  • Цалкам згодны з Марыяй
    24.01.2026
    Pupupu, Цалкам згодны з Марыяй, Пазняком, Астапеняй да іншымі, Трэба Выцягнуць Беларусь з пашчы расейскай імперыі , пакуль не праглынула канчаткова : «Мы ставім задачу [у кантактах з партнёрамі па Беларусі] адмены санкцыяў — гэта адзін момант, выпуск палітвязняў — другі, спыненне рэпрэсіяў — трэці, вельмі важны момант. А чацверты — інвестыцыі. Яны не пойдуць, калі не будуць спыненыя рэпрэсіі: узнікне праблема дыпламатыі. Для нас гэта вельмі важна: мы выцягваем наш народ. Потым трэба будзе адмена блакавання транспарту — павінны хадзіць цягнікі ў Еўропу, павінен быць гандаль. Народ павінен кантактаваць з Еўропай! І фактычна атрымліваецца, што грамадства будзе паступова адцягвацца ад расейскай імперыі», — заключыў Зянон Пазняк.
  • M
    24.01.2026
    Цалкам згодны з Марыяй, Цудоўна, амэрыканец-фін-швэд! Ты пачаў адмазваць прарасейскіх палітыкаў, помніш, ты ж пра Марыю Калесьнікаву і Бабарыку пастаянна казаў: "нашы прыблуды". Дзе твае погляды? Ты зараз кажаш што згодны!!! Ганьба. Чаму ты лёгка адмаўляесься ад уласных поглядаў? Ці табе далі новую мэтадычку ў падтрыманьне прарасейскіх палітыкаў?
  • Гісторык
    24.01.2026
    Цалкам згодны з Марыяй, а нічога, што вашая Белорусская губернія была ўтворана Расейскай імперыяй?
    Тутака ёсць людзі,якія ўвогуле здолелі скончыць сярэднюю школу? Палова з вас так і не здолела вывучыць родную мову, а большасць зусім не ведаюць гісторыю сваёй краіны.
  • Нуль
    24.01.2026
    Цалкам згодны з Марыяй, инвесторы, конечно могут подзабыть кейс "коммунарки" и всяких деревообработок, но такой яркий пример чистого грабежа как завод проката в Миорах, когда завод за 400млн$ забрали сразу после открытия едва ли забудут!
  • Дзякуй за аналітыку
    24.01.2026
    Цалкам згодны з Марыяй, +1. Дзякуй за аналітыку, за Беларускіх мысляроў, не жадаем узкага міра не цікава, не наша
  • М
    24.01.2026
    Гісторык , так, гэта расейскі бот, які посьціць адное і тое ж (прычым збольшага не па тэме), і пастаянна паліцца на непісьменнасьці і неразуменьні беларускіх рэаліяў.
  • працую нa дэкаланізацыю, Дзе тая каса?
    24.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Просто омерзительно
    24.01.2026
    Да... крайне горькое послевкусие от интервью с этой.....Нет слов просто. И этой поверили тысячи людей?? Омерзительно просто от ее позиции и дальнейших действиях. Спеклась Маша капитально.
  • Ничего не поменялось
    24.01.2026
    Она и была такой, только тогда это не замечали, а сейчас, на фоне всего происходящего это становится очевидно.
  • Крайне гадко
    24.01.2026
    Просто омерзительно ,Крайне гадко, что существуют такие, как ты, и эти... кто ставит тебе плюсы. Мария - чистая, сумленная, добрая, умная беларуска, за которую не одна сотня тысяч беларусов в свое время проголосует. А вот подобные высказывания вызывают такое же чувство мерзости, как и Лукашенко, и именно про таких и говорила Мария
  • Вынікам эканамічных эўра-санкцыяў, пераарыентаваліся на pасейскую імперыю
    24.01.2026
    Просто омерзительно , з омска ?
    Вядомы нацыяналіст - антыімперыяліст Пазьняк: "➡Вынікам эканамічных эўра-санкцыяў і транспартна-камунікацыйнай блакады Беларусі сталася тое, што рэжымная эканоміка Беларусі і гандаль цалкам пайшлі пад pасейскую імперый (бо шлях на Захад быў зачынены). Больш таго, за некалькі гадоў санкцыйнага эканамічнага зьдзеку масы беларусаў, бачачы адмоўную рэальнасьць з Эўропы і пад уплывам прапаганды, пакінулі надзею на дэмакратычную Эўропу і пераарыентаваліся на pасейскую імперыю. "
  • стасик
    24.01.2026
    После «Возвращение к нормальности» читать перестал. Где она видит «нормальность»? В 2010-х? в конце 1990-х? в составе СССР? Где и когда было «нормально»? Про остальные «идеи» даже говорить не хочется.
    Троица Маша, Сярожа и Витя отжигает на каждом выступлении. 👎👎👎
  • Имхо
    24.01.2026
    Ничего не поменялось, именно в бывших лидерах. А вот, что самое феноменальное это идущие изменения в белорусском обществе. Оно начинает различать фальшь и размышлять. В этом, имхо, и есть синдром пассионариев. Почему они оказываются на обочине истории, или, как во времена Французской революции, тоже отправились на гильотину.
  • даша
    24.01.2026
    Политикам, которые заявляют "абсолютно все равно, что меня забрасывают помидорами" лучше бы заняться вязанием крючком.
  • М
    24.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • М
    24.01.2026
    Вынікам эканамічных эўра-санкцыяў, пераарыентаваліся на pасейскую імперыю, дзе ты бачыў у папярэднім камэнтары словы пра санкцыі? Панабіраюць ...
  • Калеснікава нічога не зразумела
    24.01.2026
    Не працуе "гандыскі" шлях з такімі рэжымамі як лукашэнкаўскі
    Не працуе міласэрднасць з гэтым рэжымам, за 30 гадоў з ім не раз спрабавала дамовіцца і апазіцыя, і Еўропа і Украіна.
    Усе, хто пайшоў на кампрамісы з лукой жорстка паплаціліся за гэта.
    Немагчыма проста быць за ўсё добрае, калі ідзе такая вайна з саўдзелам рэжыму, калі пагроза страты дзяржаўнасці такая высокая. Нельга проста вынесці фактар вайны і крамля за дужкі ў любой стратэгіі па Беларусі
    Не будзе ніякага вяртання ў 2019 год, прынамсі пакуль лука ва ўладзе. Занадта моцнаю псіхалагічнаю траўму яму пратэсты нанеслі
  • всё, она, поняла
    24.01.2026
    Калеснікава нічога не зразумела, всё она поняла.
    лукашенко, через бабариканцев, рубит окно на Запад! Попутно отправляя на дно, руками бабариканцев, Тихановскую, Латушку и тех, кто под ними ходил и ходит.
    Кстати, святой зянон, тоже задействован, в этом процессе, на стороне бабариканцев.
    Бабариканцы устраивают все стороны, - Германию (Европу), Россию, лукашистов, Китаю, пока, это не интересно.
    За возможность встроиться в постлукашенковскую систему власти в Беларуси, бабариканцы идут на выполнение всех просьб и поставленных, перед ними, лукашенком, задач.
    Что и показывает простыня интервью колесниковой.
  • Калеснікава нічога не зразумела
    24.01.2026
    всё, она, поняла, пакуль яны на дно толькі сябе адпраўляюць выказваннямі "шкада забітых расейцаў", "не зразумела хто на каго напаў", "крым - складанейшае пытанне"
  • Імя
    24.01.2026
    Калеснікава нічога не зразумела, гэта сярод беларусаў, якія ўсё роўна не галасавалі б за прамаскоўцаў. А рускамірнай большасці насраць на гэта з яліны. На што яшчэ, вы думаеце, разлічваюць усякія краўцовы?
  • Очевидный факт
    24.01.2026
    потому что невозможно вот так выйти из тюрьмы и через день сразу выступить с какой-то там программой/

    Потому что никакой программы у неё не до и нет.
    У реальных политиков всегда есть программа.
  • Невероятный факт
    24.01.2026
    Очевидный факт, программа как у Северинца - молится и ждать?
  • Пазьняк назваў супольны інтарэс Германіі і pасіейскай імперыі
    24.01.2026
    Очевидный факт, чаму не ? яна чытала мае з З. Пазняком тэксты тут на НН.

    "Пазьняк назваў супольны інтарэс Германіі і pасіейскай імперыі . Гэта акупацыя Беларуci.
    Германія зацікаўленая ў далучэнні Беларусі да pасіі дзеля атрымання таннага доступу да энергарэсурсаў...
    «Сутнасцю нямецкай пазіцыі з'яўляецца ліквідацыя беларускай дзяржавы шляхам уключэння яе ў склад pасеі.

    Эканамічным інтарэсам такой палітыкі есць танны доступ да расейскіх энергарэсурсаў — нафты і газу."
    -НН
  • згодзен з Марыяй, Пазьняком і Трампам
    25.01.2026
    Очевидный факт, згодзен з Марыяй, Пазьняком і Трампам. Трэба сёння адрываць Беларусь ад pасейскай імперыі . На дадзены момант прыходзіцца адрываць разам з Лукашэнкам.
    Чаму ? Калі не стане на карце свету такой дзяржавы, як Беларусь, а стане чарговая калонія pасеі, то ніякай дэмакратыі , правоў чалавека, пакою не будзе ніколі. Бо ў pасейскіх імперыях ніколі дэмакратыі не было і не будзе. Бо pасея гэта Мангольская (К. Маркс) імперыя. У Мангольскіх імперыях дэмакратыі не можа быць нават тэарэтычна.
  • За дужкі вынесена вельмі багата
    24.01.2026
    За дужкамі не толькі вайна, крэмль, пуцін. За дужкамі амаль усё. За дужкамі далбіць, за дужкамі Грэнландыя, за дужкамі 31 год адносін захада і лукашэнкі, за дужкамі гісторыя апазіцыйнага руху у Беларусі. Настолькі вузкае, агранічанае ўяўленне пра мір, пра жыццё, што я нават не разумею на каго гэта разлічана. Такіх людзей ужо не існуе, Маша яшчэ не зразумела гэтага.
  • 100%
    24.01.2026
    За дужкі вынесена вельмі багата, вось і мяне вайб ад гэта інтэрв'ю нібы да 2020г у РБ была развітая дэмакратыя, не было апазыцыі, пратэстаў, палітычных забойстваў, санкцыі і гандлю палітвязнямі, нібы расея - проста нейтральная суседка, а вайна недзе далёка
    Быццам інтэрв'ю з пачатку 2000х гадоў
  • Лол
    24.01.2026
    За дужкі вынесена вельмі багата, А пры чым тут Грэнландыя ? )
  • Пры тым
    24.01.2026
    Што, апазіцыя не разумее, пад чыю дудку яны пляшуть? Трамп, які хоча захапіць Грэнляндыю нічым не адрозніваецца ад пуціна, бадай тым што пакуль не бамбіць Еўропу. Але ён супраць Еўропы. Для Еўропы ён вораг. І калі наша "праеўрапейска" апазіцыя у сваёй рыторыцы гуляе на карысць пуціна і трампа, яны не разумеюць наступстваў? На чыім яны боку па факце выступаюць, вынасячы за дужкі усе галоўныя пытанні сягодняшняга парадку дзённага? Яны усё разумеюць. Не ператварыцеся у ворагаў беларускага народу як лукашэнка. Ён таксама "усё зразумеў" таксама гуляе на боцы ворагаў Еўропы.
  • Вадзя
    24.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Ф
    24.01.2026
    Хацелі бадзёра пачаць вяртанне ў палітыку, а атрымалася ўнылая пустэча. Ад усёй гэтай шматлітарнасці можна было пакінуць адзін загаловак, але людзі ўжо і без таго пачалі здагадвацца, што "наша Маша" абрала місію выратавання рэжыма, дзеля чаго можна і вайну ва Украіне ігнараваць, і шмат чаго іншага. А заадно і Золатава спалілася, абраўшы ролю прэс-сакратара адвакаткі рэжыма. Хоць, калі па-часнаку, хто чакаў ад галоўнай рэдактаркі тут.бая чагосьці іншага?
  • нязгода
    24.01.2026
    Ф, ну вы ж менавіта з гэтага інтэрв’ю робіце свае высновы. Таму яно, лічу, своечасовае, падрабязнае, талковае.
    Дзякуй, Марына!
  • гыы
    24.01.2026
    Ф, игнорировать Украину в данной ситуации равносильно соучастию в агрессии и поддержки орды. Что от Колесниковой что от Золотовой.
  • Ё
    24.01.2026
    А пры Крым, наколькі разумею, загадзя дамовіліся з Золатавай не пытаць ?! Вось такая яна, незалежная свабодная журналістыка Made in Zerkało.
    Слязлівыя аповяды перамешаны з выразным пасылам “Трамп і ЕС, вазьміце нас у перамоўшчыкі, мы не ведаем чый Крым, мы не Жыве Беларусь, мы вне політікі, мы не выбіраем бок,- мы ідэальная кандыдатура ў перамовах па транзіту ўлады.” Палітолаг Тышкевіч выказаў пэўна рацыянальную думку, што лукамольскія ўлады выпусцілі ўсю каманду Бабарыкі для пад гэтую справу, а пазіцыя па Крыму - не хвілінная слабасць, а прадуманая пазіцыя. Немцы будуць прапіхіваць кандыдатаў Газпрома.
  • Наконт версіі Тышкевіча
    24.01.2026
    Ё, ну Бабарыка і 2020м пра Крым так казаў і пра расею толькі добрае
    Магчыма гэта проста іх шчырыя прарасейскія погляды
  • NB
    24.01.2026
    Ё, zerkalo таксама толькі перадрукавала з тг Золатавай, так што давайце іх не абвінавачваць ва ўсіх грахах.
  • Ф
    24.01.2026
    Ё, калі і да Тышкевіча дайшло, што гэта - прадуманая стратэгія, значыць, да іншых гэта дайшло тым болей. Цяпер галоўнае пытанне: ці здолее бабло рэжыма Пуціна-Лукашэнкі пераламіць сітуацыю ў медыя і на палітычным полі на карысць сваіх "адвакатараў"?
  • Ян
    24.01.2026
    Так і ё, для рэжымаў лукі і пуціна - вы, Маша, сапраўды магчымасць, а ддя беларускага народа - вы ўжо нуль.
  • ???
    24.01.2026
    Трэба разумець, што на "сцене", дзе "хопіць месца ўсім" крэатыўна прапануецца "прагматычна" выконваць п’есу "Вяртанне да нармальнасьці"? А тая "нармальнасць" (па логіке адказаў) - гэта тое, што было да 2020-га?
    Калі так, то якая прагматычнасць была ў штаба Бабарыкі пад час выбараў у 2020-м? Якая мэта іх ўдзела, калі цяпер трэба вяртацца ў мінулае? Дык гэтая п’еса можа нават мець пралог-раскаянне? Ці як?
  • Пытанне на якім кансервы адразу ускрываюцца
    24.01.2026
    Чый Крым?
  • Ян Норман
    24.01.2026
    Нажаль няма канкрэтнага, дэталёвага апісаньня Калесьнікавай яе разуменьня вяртаньня да "нармальнасьці" ў менавіта цяперашней Беларусі.
  • Найперш не галасі!
    24.01.2026
    Ян Норман, так, няма. Нажаль няма, а нам бы хацелася простай яснасці тут і адразу. Хіба не?
    Але як кажуць кітайцы, "доўгая дарога пачынаецца з першага кроку". І шукаць нармальнасці ў ненармальных - гэта змрок і навобмацак. Мне цяжка даць веры, што вярнуцца да нармальнасці (а што гэта?) будзе лёгка, тут няма гарантыяў поспеху.
    У 20-м дужа папулярным быў лозунг "Палітыка тысячы парэзаў". Вяртанне да нармальнасці - адзін з іх.
    Заяўка цікавая, але штосьці пэўнае яшчэ рана абмяркоўваць.
  • Найперш не галасі!
    24.01.2026
    Ну і вершык ў тэму вяртання да нармальнасці, як жа без вершаў)) З характэрным для беларусаў сэнсам "хлеб - гэта не пра грошы".

    Я xлeбa ў бaгaтыx пpaciў i мaлiў, – Яны ж мнe кaмeннi дaвaлi;
    I тыя кaмeннi мiж iмi i мнoй Cцянoю вялiзнaю ўcтaлi.
    Янa ўcё вышaй i вышaй pacцe
    I шмaт кaгo дyжa лякae.
    Штo ж бyдзe,
    як дpoгнe, як pyxнe янa?
    Каго пад сабой пахавае?
    (с) Максім Багдановіч.
  • Ботам
    24.01.2026
    Найперш не галасі! , бот, купіў адбелівацель?
  • .
    24.01.2026
    Меў рацыю Пазняк.
  • Найперш не галасі!
    24.01.2026
    Ботам, не, не купіў, бо тут яшчэ няма чаго адбельваць. Роўна як і галавешкамі кідацца.
    Сам я слаба веру ў выніковасць метаду "вяртанне да рэальнасці".
    Ну але то я, можа хто іншы лепш разумее.
    Увогуле, цэнтрысты на тое і цэнтрысты, каб быць абвінавачанымі і злева, і справа, а дамовіцца з усімі. )
  • Мінак
    24.01.2026
    Найперш не галасі! , нельга дастасоўваць паняцці лібералізма і кансерватызма, разам з тым і цэнтрызма ў адносінах да таталітарызму. У адносінах да таталітарызму можа быць ці ўхвала яго, ці барацьба супраць. Пасярэдзіне не цэнтрызм, а стакгольмскі сіндром (так вызначыў хтосці са слухачоў).
  • логіка
    24.01.2026
    Найперш не галасі! , калі "вяртанне", то значыць тая "нармальнасць" для іх была.
  • Найперш не галасі!
    24.01.2026
    логіка, цьмянае пытанне, дакладней - даволі мутнае.
    У кожнага сваё разуменне нармальнасці.
    З аднаго боку "пака я жыв нікакой нармальнасці не будзет, любімую не атдают".
    І сваё разуменне нармальнасці ў народа "Ухадзі! Афіцэр? - застрелісь!"
    Згуляць на электаральнай частцы хатаскрайнікаў з пагонамі і без? Можа быць, але сёння гэта не той кошык, куды неадкладна мусім упхнуць усе свае яйкі.
    " Сігналы", пошук кантактаў, дэпартацыя людзей з турмаў і гд з'явіліся ў выніку ціску, а не у выніку выбельвання ды ігнаравання злачынстваў.
  • Гісторык
    24.01.2026
    ., калі ўцёк з краіны?

    [Зрэдагавана]
  • Моўны патруль
    24.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Географ
    24.01.2026
    Гісторык , сам та дзе, бот?
  • М
    24.01.2026
    Ну дык ты і не ўяўляла, відаць, вялікае пагрозы.
    А хто ўяўляў пагрозу, тыя ў турме гадамі сядзелі, тых забівалі, тыя паміраюць зараз пасьля адсідкі з-за створаных умоваў, тых не бяруць на работу, тых скіроўваюць у псыхлякарні...
    Ганьба. Гэта ня проста аднамамэнтная ганьба, але адначасна працяг гісторыі з Бабарыкам: "Лукашэнка - не дыктатар, крым-крымскі".
    п.с. Дык а дзе Бабарыка зь ягонымі "волю народу сфальсыфікаваць нельга", "... Трэба каб выйшла 3 мільёны". Калі ён прынясе прабачэньні, што падмануў народ у 20-м: проста прабачэньні.???
  • Y
    24.01.2026
    Ратаваць ці не ратаваць жыцце чалавеку залежыць ад адміністрацыі. І калі Машу Калеснікаву вырашылі выратаваць і паклікалі хуткую дапамогу, то Алеся Пушкіна ў гродненскай турме наўмысна забілі. Яму наўмысна адмовілі ў медыцынскай дапамозе з той жа язвай. Яго наўмысна забілі, бо ведалі што без медыцынскай дапамогі ен памрэ.
    Гэта трэ памятаць.
    І ў свой час абавязкова прыцягнуць да адказнасці што карнікаў з гродненскай турмы, што са шклоўскай калоніі, што іншых карнікаў. Прыцягнуць да адказнасці як за канкрэтныя злачынствы і забойствы, так і за злачынствы супраць чалавецтва якое яны твораць ўвесь гэты час.
  • Санкцыі працуюць
    24.01.2026
    Таму на еўрапейскіх лабістаў грошай не хапае і даводзіцца сваіх уласных з калоніі ў Еўропу экспартаваць. Памятаеце, як Марыя збіралася ратаваць амалпаўцаў, каторыя "рубяжамі" перагарадзілі праспект ля палаца? Ну, вось жа - ратуе. І будзе ў гэтым напрамку "долбить, долбить, долбить".
    Выйдзе 1200 - заедзе х3 па адной толькі справе Гаюна. Ужо ў СМІ можна сустрэць аповеды пра заключэнне толькі ў адным СІЗА 40 чалавек у дзень (!) па гэтай справе. Так што, прагматычны бізнес-падыход яшчэ доўга тут будзе квітнець пры садзейнічанні зручнай для рэжыму групы былых лідараў.
    Прачытаў, асуджаю, падтрымліваю тыя арганізацыі дэмсілаў, якія за санкцыйны ціск для поўнага спынення рэпрэсій.
  • Т*
    24.01.2026
    Краіну захапіў савецкі манкурт і псыхапат (англ. Psychopathy). Ў яго і ягоных апрычнікаў рукі чорныя ад шматлікай крыві беларускага і украінскага народу. Ў шматлікіх злачынствах супраць чалавецтва.
    За гэтыя шматлікія злачынствы раней ці пазней належыць несці адказнасць ім ніхто не даруе гэтыя злачынствы і яны гэта ведаюць.
  • да
    24.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Якое вяртанне да нармальнасці?
    24.01.2026
    Калі да 2020г была "нармальнасць" тады навошта бабарыканцы ўдзельнічалі ў выбарах і арганізошвалі пратэсты?
    Не было б сотен тысяч выехаўшых, тысяч рэпрэсаваных.
    Многія людзі паверылі ім, што "массавых рэпрэсій не будзе, мы ўжо перамаглі, толькі мірны пратэст"
    Падставілі з-за сваёй дурасці шмат людзей і цяпер хацяць вярнуцца да таго ладу, супраць якога яны выступалі ў 2020м
  • Ю. А.
    24.01.2026
    " Падставілі з-за сваёй дурасці шмат людзей ...."
    ------------------
    Дапускаю, што вы насамрэч думаеце, што гэта была дурасьць. Спакойна, без эмоцый, сістэмна прааналізуйце тое, што адбылося. Пачніце з рэфэрэндума 2004 года. Гэта ня дурасьць, гэта сьвядомыя дзеяньні з выхадам на той вынік , які мы маем.
    Таксама дапускаю, што ў глыбіні душы вы разумееце, што гэта ня дурасьць і баіцеся прызнацца самі сабе ў гэтым.
  • І
    24.01.2026
    Нармальнасці пры гэтым рэжыму ўжо не будзе.
    Нармалізацыя можа быць толькі калі галоўныя злачынцы, адказныя за рэпрэсіі і злачынства супраць чалавецтва, будуць арыштаваны і панесуць крымінальную адказнасць за свае шматлікія злачынствы.
    Лукавы не спыніць рэпрэсіі таму што яе не моцны, але слабы. Таму шта ен злачынец і псыхапат. Гэта клініка.
    І калі што і можа карэнна зменіцца ў лепшы бок, то толькі ў выніку паразы Масковіі ва Украіне. Адхілення ад улады Пуціна і ягонага памагатага лукакі з ўсім ягоным табарам. Ці як меньш фізічнай смерці сіпатага.
  • W
    24.01.2026
    Людзей можа і выпусціць, але рэпрэсіі і злачынства гэты злачынны рэжым не спыніць пакуль будзе існаваць ен і ягоны уладар Масковія.
    Гэты злачынны рэжым кілька злачыннай Масковіі. Як гаўляйтар Масковіі яго не цікавіць і не клапоціць лес народу і Беларусі навогул.
  • Янка
    24.01.2026
    Такая нармалізацыя дазволіла б не толькі знізіць унутранае напружанне, але і паступова запусціць аднаўленне эканамічных сувязяў з Еўропай. Пачалі б вяртацца міжнародныя арганізацыі, праекты, фарматы супрацоўніцтва — тое, без чаго сучасная краіна проста не можа нармальна развівацца.

    Нагода ўнутранай напругі - гэта не паводзіны Еўропы, а масавыя рэпрэсіі рэжыма, які дакладна ведае, што ў 2020 ён канчаткова страціў рэшткі ўнутранай легітымнасці, і што электаральныя спектаклі 2022, 2024 і 2025 нікога не ўразілі і нічога не змянілі. Шмат хто спрабуе адаптавацца да новых умоў, але разуменне, што дзейны стан выкліканы захаваннем улады Лукашэнкі і павінен змяніцца, прысутнічае ўсюды.
  • Ü
    24.01.2026
    Адзінае што можна зрабіць ў гэты час Эўразьвязу – падтрымаць беларускае грамадства за мяжою. Асабліва беларускую мову і культуру. Па магчымасці школы.
    Так сама можна палепшыць ўмовы дыяспары, людзей якія выехалі, спрасціць умовы легалізацыі і станоўча падыйсці да пытанняў пратэрмінаваных пашпартоў, працы і банкаўскіх рахункаў.
    Магчыма палепшыць візавыя ўмовы для грамадства якое пакутае знаходзячыся ў жахлівых рэпрэсіях.
    Гэта залежыць ад Эўразьвязу і ніяк не патрабуе ніякіх дамоў са злачынным рэжымам Лукашэнкі і ніякіх суступак рэжыму.
  • Нехтатам R
    25.01.2026
    Ü, якія школы.. 300 мільёнаў засвоілі невядома куды, новых школ нуль. Думаеце, у іх абудзіцца сумленне?
  • V
    24.01.2026
    Улада ад народу. А калі ад беларускага, то прадстаўляе інтарэсы беларускага народу, яго культуру, мову, гісторыю, агульныя інтэрэсы.
    А ў Беларусі не так.
    Не ад народа і не ад беларускага і не дзеля Беларусі.
    Таму НЕ ЎЛАДА і НЕ БЕЛАРУСКАЯ.
    Гэта РЭЖЫМ.
    ЗЛАЧЫННЫ, АНТЫБЕЛАРУСКІ, АНТЫЧАЛАВЕЧЫ РЭЖЫМ.
  • Someone
    24.01.2026
    Шкада яе. Зламаны лёс, зламаная псіхіка. Па-харошаму, такім людзям трэба падалей трымацца ад усіх гэтых рэпарцёраў, ад сваіх маргінальных колаў каторыя ствараюсць ілюзію запатрабаванасці адзін для аднаго. Трэба неяк дайсці да таго, што ніякага сэнсу ў тым, што адбылося, няма. Тады будзе магчымасць адаптавацца, ачуняць ад перанесеных пакутаў і жыць далей.
  • усё ў РБ будзе ФАЙНА !
    24.01.2026
    ў хаце нам Лукашэнка забараняе на роднай мове размаўляць слухаць , чытаць наша ? Пачні дэ каланізацыю з сябе і усё ў РБ будзе ФАЙНА !
  • ЯсноПонятно
    24.01.2026
    "Я ў 42 гады нават не ўяўляла, дзе знаходзіцца страўнік." - Больш можна было нічога і не казаць, і так зразумела.
  • усё як заўжды
    24.01.2026
    Ёсць адна рэч, якую шмат дзе ў Еўропе мала разумеюць. Марыя акурат яе ўзгадала, і гэтыя словы выразна акрэсліваюць яе пазіцыю. Быць можа, я яе няправільна зразумеў, але... для яе галоўная каштоўнасць - жыццё. Магу ў адказ прывесці думку рускага філосафа Нікалая Бярдзяева: нельзя дорожить жизнью, недостойной человека. Акурат гэтую тэзу сваім прыкладам зараз масава даказваюць украінцы. Любы народ, які пачынае гуляць у "гуманізм", ставячы фізічнае існаванне вышэй за годнасць, прырэчаны на выраджэнне і асіміляцыю.

    У кантэксце перамоў аб вызваленні закладнікаў гэта азначае, што мы ня можам згаджацца на любыя прапанаваныя ўмовы. Напрыклад, што толку ў межах аднаго народа, калі на месца аднаго вызваленага прыйдуць тры ці дзесяць? Падобны гандаль зараз мае сэнс як мінімум у тым выпадку, калі пытанне вызвалення закладнікаў адназначна ўвязваецца з нез'яўленнем новых, і існуе ня толькі пернік, але і пуга. Іначай наступным разам цалкам можа атрымацца іранскі варыянт.
  • Максим Дизайнер
    24.01.2026
    Какая красавица и умница. Жаль, змагарства засосало. А тык бы давно жила в Германии, и была замужем за заграничным принцем.
  • колькі з нас адвялі сваіх дзяцей ў Беларускія класы 8 % ?
    25.01.2026
    Максим Дизайнер, колькі з нас адвялі сваіх дзяцей ў Беларускія класы 8 % ? Пакуль Беларусь на Маскоўскай мове на Маскоўскіх - Азіяцкіх наратывах , не якой дэмакратыі ў Беларусі быць не можа. Сёння Беларусь можа існаваць толькі як Васалітэт. Пачнем а роднай мове ў хаце размаўляць сёння , і ЗАЎТРА ДЗЯРЖАВА зменіцца.
  • Гартны
    24.01.2026
    Чарговая лідарка прабіўшая дно. І відавочна, не апошняе.
  • uss
    24.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • бабруйчанін
    24.01.2026
    Ніякага вяртання да " нармальнасці" да 2020 немагчыма
    І " нармальнасць" да 2020 сумнеўная Заебіцкая- кастрычніцкая рэзэрвацыя дзля бальшыні і " гэтто" дзля беларусаў
  • факты
    24.01.2026
    1. Інтэрв'ю было на расейскай мове, не беларускай.
    2. Маша зноў не змагла асудзіць Расію.
    3. Вышэй чысты пералік фактаў, гэты каментар таксама не прапусціце? Калі так дык у чым праблема?
  • Чел
    24.01.2026
    Ну а что ей сейчас делать? Просто лечь и помереть? Кушать то хочется. А откуда будут браться деньги на покушать? Она что-то еще умеет делать? Может она крутой повар, библиотекарь, или преподавательница, которая с успехом найдет себе работу за кордоном? Перефразируя известного персонажа Феофана: "Да понять её, надёжа-царь, немудрено: она Кемскую волость требует. Сидела, говорит, так подай её сюда!".
  • Ъ
    24.01.2026
    Чел,Мария Колесникова жила, училась и работала в Германии (Штутгарт) на протяжении 12 лет, где занималась профессиональной музыкальной и культурной деятельностью. Она работала флейтисткой, выступала в концертных проектах, а также являлась соорганизатором различных музыкальных и культурных мероприятий. Колесникова окончила Штутгартскую высшую школу музыки и театра.
  • Забыць і дараваць
    24.01.2026
    Па выніках месяца Калеснікаву немагчыма ўспрымаць інакш, чым агентку Лукашэнкі і Расіі. Свядомую ці несвядомую - не сутнасць. Мэта сфармулявана даўно: перагарнуць старонку (шмат старонак).
  • Vital
    24.01.2026
    Я ждал кого-нибудь с такой позицией как у нее и теперь я готов идти голосовать в советы, кабинеты тли куда там еще.
    Тихановская отстаивает интересы очен узкой категории людей - тех, кто как и она сама, получает выгоду от репрессий в стране. Этой выгодой могут быть деньги (как у тех кто занимается политикой), возможность легализации (простые белорусы, которые не имели возможности легализоваться иным способом в ЕС) и пр.
    Колесникова же транслирует позицию, которая нужна беларусам в Беларуси и выехавшим за границу, но легализовавшихся рабочими визами. Эти люди просто хотят поскорее иметь возможность не бояться сьездить домой, восстановление транспорта нормального с Минском и чтобы режим не кренился так сильно в сторону России как это происходит под давлением запада.
  • Жыве Беларусь!
    24.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Vad
    24.01.2026
    А с чего она взяла, что режим хочет, чтоб все выехавшие вернулись в РБ? Я думаю режим хочет абсолютно противоположного. Поэтому и ее и остальных политзаключенных депортировали из РБ. А если огромное количество людей с антирежимными взглядами одномоментно заедет в страну, то жди революции. Режим это прекрасно понимает.
    Ну и с чего такая уверенность, что все уехавшие так хотят вернуться? Приехать навестить родных да, думаю хотят многие. А для постоянного проживания возвращаться в РБ хотят только те, у кого совсем не получилось за границей. Ну а бизнес переводить в РБ - это вообще из разряда мазохизма при нынешнем режиме.
  • Не стоит скромничать!
    24.01.2026
    Почему только для белорусских властей? Для российских тоже!
  • Вяртанне да нармальнасці
    24.01.2026
    - Перыяд 1994—2019 гг. - гэта, відавочна, была нармальнасць?
    - Вярнуцца да нармальнасці - да таго моманту, калі сыты людажэр прагаладаецца?
  • Віталь
    24.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Вадзя
    25.01.2026
    Торг ,как гаварыцца, уместен. Ситуация кризисная.Я искренне не понимаю почему модераторы так осторожно и избирательно подходят к комментариям? Ведь Мария говорит не о себе любимой ,не о частном деле ,а о судьбах людей и ,возможно, о развороте позиций европейской политики от брезгливого неприятия к осторожному сотрудничества
  • от брезгливого неприятия
    25.01.2026
    Вадзя, такіх, як ты, брыдота!
    калі ўжо вам метадычку на мове зробяць?
  • .
    25.01.2026
    Маша ўжо не тая, ці была яна тая калісьці? можа толькі ў юнацтве, калі была знаёмая з Паўлам Севярынцам
  • Почтальон
    25.01.2026
    Может кто-то хочет написать ей письмо, объяснить ,что мы всё видим и понимаем и не надо считать нас за дебилов. Снятие санкций это единственный вопрос, который волнует сейчас свинорылых и их представителей здесь. И историю новейшию пускай подтянет, прежде чем выступать от всех нас
  • Баба Рык
    25.01.2026
    Карацей, новая канапацкая пад’ехала. Бо старая сапсавалася, а гэтая яшчэ блішчыць, ды з «міжнародным» цэтлікам у дадатак. Ясна, зразумела
  • Какая-то
    25.01.2026
    Блаженная
  • Ну вось і ўсё ..
    25.01.2026
    Магчымасьць чаго? Пазьбегнуць адказнасьці? Ці яны добраахвотна згадзяцца панесьці справядлівае і заслужанае пакараньне за пакуты і зламаныя, выкручаныя лёсы і падарваны здароўе тысяч і тысяч? Ці што? Ці яны нічога дрэннага ня робяць, толькі "дзьверы зачыняюць у газавую камеру"?
  • Петя
    25.01.2026
    [Рэд. выдалена]
  • Памідоры
    25.01.2026
    Чалавеку, які заяўляе сябе палітыкам, нялішне вызначыць і ясна выказаць сваё стаўленне да бягучай палітычнай сітуацыі. Старанна выводзіць пры гэтым за дужкі найвялікшую трагедыю, якая ўжо чатыры гады мае вырашальнае значэнне для міжнароднага месца тваёй краіны, не атрымаецца. Можа яшчэ месяц узяць, каб скласці некалькі разгорнутых сказаў з такімі словамі, як Украіна, Расія, вайна і т. д.?

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць